אבשלום קור התנגד - וגל"צ פסלו תשדיר עם מילה לועזית

מפקד גל"צ ירון דקל פסל קמפיין של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, משום שכלל סיסמה ובה המילה "גלובלי" ■ במרכז האקדמי מתכננים לעתור לבג"ץ: "החלטה לא חוקתית ולא מידתית"

תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל פסלה לשידור קמפיין של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, משום שכלל סיסמה ובה מילה שאינה עברית: "תחשוב גלובלי".

ל"גלובס" נודע כי במרכז האקדמי מתכננים לעתור לבג"ץ כנגד החלטה זו של מפקד גלי צה"ל ירון דקל, שהתקבלה על בסיס חוות-דעת של העורך הלשוני של התחנה, ד"ר אבשלום קור.

נשיא המרכז האקדמי למשפט ולעסקים, פרופ' משה כהן אליה, הגיב בכעס לדברים ושיגר מכתב לדקל. לדבריו, "הסירוב לשדר את הביטוי האמור נומק בטענה כי המילה 'גלובלי' היא מילה בשפה זרה, ולכן התבקשנו לשנות את המיתוג של המרכז האקדמי מ'לחשוב גלובלי' ל'לחשוב בינלאומי', 'לחשוב עולמי' או 'לחשוב כולל'. חלופות אלה אינן נותנות מענה ראוי למסר אותו אנו מבקשים להעביר באמצעות ערכי המותג של המרכז.

"צמד המילים 'לחשוב גלובלי' הוא המוטו של המרכז האקדמי מזה מספר שנים, ובקידומו הושקעו בשנים האחרונות משאבים רבים, לצורך בידולו של המרכז האקדמי למשפט ולעסקים כמוסד אקדמי בו ניתנת לתלמידיו האפשרות לקבל כלים אשר ישמשו אותם בשוק העבודה המתפתח בישראל ובעולם".

על-פי פרופ' כהן אליה, למילה "גלובלי" יש אחיזה חזקה בחברה הישראלית ואף בשפה העברית, והתשדיר אושר לשידור בתחנות הרדיו האזוריות. "הגבלה על המסר בשם השמירה על השפה העברית איננה חוקתית ואיננה מידתית", כתב.

מגלי צה"ל נמסר כי "השפה העברית חשובה לנו מאוד, ונעשה כל שביכולתנו לשמור על עברית רהוטה ותקינה ככל שניתן גם בחסויות ובתשדירי השירות המשודרים בתחנה. מפקד גלי צה"ל קיבל את חוות-הדעת שהגיש ד"ר אבשלום קור, היועץ הלשוני של התחנה, שאף הציע ללקוח לעשות שימוש במילה 'גלובלי' לצד המילה העברית 'עולמי'. צר לנו שדווקא גוף מכובד, המחנך ומעשיר בידע תלמידים רבים, אינו רואה כמונו את החשיבות הרבה בשימור השפה העברית התקינה".