יטבתה ובר רפאלי בראש מדד הפרסומות של יו-טיוב ו"גלובס"

לראש מדד הפרסומות הנצפות של מאי העפילה הפרסומת לשוקו יטבתה, ששילבה אושיות יו-טיוב מקומיות ■ רשת האופנה אורבניקה שבה שותפה בר רפאלי הגיעה למקום השני

בר רפאלי - אורבניקה / צילום מתוך יוטיוב
בר רפאלי - אורבניקה / צילום מתוך יוטיוב

מה קורה כשלוקחים כוכבי יו-טיוב מקומיים ומחברים אותם עם מפרסמים מובילים? אם להתבסס על תוצאות חודש מאי של מדד הפרסומות של יו-טיוב ו"גלובס", נראה שמדובר בהצלחה. הטרנד שתפס בעולם, שהביא מותגים כמו טויוטה, Macy's וניסאן לחבור ליוצרי רשת ולהגיע לעשרות מיליוני צפיות, מצליח לתפוס לא רע גם בישראל.

המקום הראשון במדד שייך ליטבתה ומשרד הפרסום teenk, שאספו יחד כמה מכוכבי יו-טיוב הגדולים בישראל והציבו אותם בספסל האחורי של אוטובוס ממותג, כדי לדון בשאלה הגורלית עד מאוד אם עדיף לשתות שוקו בבקבוק, בקרטון או בשקית.

הסרטון, באורך חריג לפרסומת (3:23 דקות), אמנם דן בשאלה, אבל בעיקר נותן פתחון פה לדמויות האקסצנטריות של כוכבי יו-טיוב - אור פז ותום טרגר ("אפס"), נועה פילטר, שחר סויקיס ולני כהן. הסרטון זכה לזמן צפייה ממוצע של כדקה וחמישים שניות.

הסרטון הוא החלק הראשון בסדרת סרטונים תחת השם "הספסל האחורי", שתעלה ביו-טיוב בתקופה הקרובה. הסרטון הראשון, שעלה באמצע מאי, הצליח להשיג 571 אלף צפיות במהלך פחות משבועיים עד לסיום החודש. במקביל, הפופולריות של הכוכבים הביאה לכאלף לייקים לסרטון בתוך יו-טיוב, 175 שיתופים ומאות תגובות ביו-טיוב.

במקום השני מככבת בר רפאלי, ככול הנראה הפרזנטורית שהופיעה במדד הכי הרבה פעמים מאז הושק, והפעם עם מותג חדש, שהיא אחת מהשותפים בו. רשת בגדי הבייסיק אורבניקה הושקה בסוף מאי, ולרגל ההשקה רפאלי הפציעה בפרסומת טיזר קצרצרה של 13 שניות, שבה היא נראית מוחזקת כחטופה מול המצלמה, בעוד הצופים מוזמנים לאירוע הפתיחה בהשתתפותה. הפרסומת הביאה ל-396 אלף צפיות מאז הושקה באמצע מאי, עם עשרות בודדות של שיתופים ולייקים ביו-טיוב ובפייסבוק.

פרסומת בערבית במקום החמישי

במקום השלישי מפתיעה אשלי וקסמן-בקשי עם סרטון ארוך למדי, יותר מ-5 דקות, עבור פרוקטר אנד גמבל. אם וקסמן-בקשי לא מוכרת לרובכם, כנראה שאתם לא חיים מספיק ביו-טיוב, שכן מדובר בכוכבת רשת מקומית בכל מה שקשור ללייף סטייל וטיפוח.

פרוקטר אנד גמבל, ביחד עם חברת התוכן השיווקי C, חברו לוקסמן-בקשי כדי לקדם את המותג החדש Ausie באמצעות סרטון ראשון מתוך סדרה המתעדת יום פינוק של מיני מייק אובר, ובילוי משותף עם אחת העוקבות של כוכבת הרשת שזכתה בתחרות אינסטגרם.

זו רחוקה להיות פרסומת יו-טיוב סטנדרטית, הן מבחינת התוכן והן מבחינת האורך, אך היא הצליחה להביא ל-300 אלף צפיות ולזמן צפייה ממוצע של 2:47 דקות.

במקום הרביעי אפשר למצוא עוד הפתעה, עם פרסומת השקה לדאודורנט חדש מבית Axe. הפרסומת אמנם מעט מוזרה מבחינת קריאייטיב, ונראית מיושנת למדי, אך הצליחה לייצר 252 אלף צפיות.

את המדד סוגרת פרסומת של קוקה-קולה, שבאמצעות משרד הפרסום דחף פונה לקהל הערבי-ישראלי עם פרסומת בערבית לסדרת הבקבוקים בגדלים שונים שלה, באמצעות תוכן שעובד בכל שפה ובכל תרבות - חבורת צעירים, שבכל פעם מישהו נוסף מצטרף ומצריך הגדלת בקבוק השתייה לגודל גדול יותר כדי שיספיק לכולם. פרסומת חביבה וקריאייטיב נחמד, שהספיק למקום החמישי ול-233 אלף צפיות.

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידיאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאייטיביות ביותר שאנשים בוחרים לראות מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו), וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי חברת vidIQ האמריקאית, הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידיאו למותגים מסחריים וגופי בידור, שבהם כמות שיתופים ותגובות ברשתות חברתיות.

מדד הפרסומות הנצפות
 מדד הפרסומות הנצפות