קבוצת אלון ל"פוסט": בעוד 3 חודשים נפרוש מהבעלות

הערכות: גם אם קבוצת אלון תצא מהשותפות ב"ישראל פוסט", החינמון לא ייסגר

קבוצת אלון נערכת ליציאה משותפותה בעיתון החינמי "ישראל פוסט". ל"גלובס" נודע כי בין ההצעות שהקבוצה הניחה על השולחן לשותפתה בעיתון, קבוצת "ג'רוזלם פוסט", גם עזיבה סופית מהשותפות בתוך 3 חודשים, שבמהלכם יחליטו ב"ג'רוזלם פוסט" אם להשתלט לבד על העיתון החינמי או להכניס שותף אחר.

לנוכח המשבר בקבוצת אלון, בתקופה האחרונה חלה ירידה משמעותית של עשרות אחוזים בכמות הפרסום של מותגי הקבוצה בעיתון היומי, וזו מסתכמת בעמודים בודדים מדי יום.

על-פי גורמים המעורים בפרטים, בין הצדדים מתנהל בשבועות האחרונים שיח ברוח טובה על עתידו של העיתון, וגם אם קבוצת אלון תצא מהשותפות - אין משמעות הדבר שהחינמון ייסגר.

החינמון "ישראל פוסט" הוקם לפני כ-8 שנים תחת השם "מטרו ישראל". הוא מוחזק בשותפות שווה של קבוצת "ג'רוזלם פוסט" של אלי עזור, המחזיקה גם במותג העיתונות באנגלית בעל השם הזהה, והמותג "מעריב", ומהם שואב העיתון את עיקר התכנים.

בזכות שותפות זו בסיס החלוקה העיקרי של העיתון הוא ברשתות השיווק של הקבוצה, ובהן מגה, am:pm ותחנות דור-אלון, ותפוצתו מגיעה עד לכ-200 אלף עותקים על-פי ההערכות בשוק.

בשנה שעברה הצליח העיתון לחולל מהפכה בשוק העיתונות הישראלי, לאחר שסקר TGI, המודד חשיפה בקרב הציבור, הכתיר את העיתון לבעל שיעור החשיפה השלישי בגודלו בישראל - מעל עיתון "הארץ".

הדבר הביא לכך ששר הפנים דאז, גדעון סער, החליט להעביר את תקציבי הפרסום הממשלתיים לעיתון, לאחר שהכניס אותו לרשימת העיתונים הנפוצים בישראל. בתום שנת 2014 המשיך העיתון להיות השלישי בתפוצתו בישראל, אחרי "ישראל היום" ו"ידיעות אחרונות", כששיעור חשיפתו השנתי עומד על 8.3%.

בקבוצת אלון וב"פוסט" לא הגיבו לדברים.