אלטמן: משקה אנרגיה לטיפול ב"עייפות אחרי ארוחת צהריים"

מדובר בתערובת של תמציות צמחי מרפא מוכרות שנבדקה קלינית בשני ניסויים, ובשניהם היא נמצאה משפרת ערנות בשעות אחר-הצהריים לעומת מוצר דמה

קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock
קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock

חברת אלטמן, שמפתחת ומשווקת מזון בריאות ותוספי תזונה, הודיעה על השקת משקה אנרגיה בשם Push לטיפול ב"עייפות של אחרי ארוחת הצהריים".

מדובר בתערובת של תמציות צמחי מרפא מוכרות, אולם הייחוד של המוצר מבחינת אלטמן הינו שהוא פותח על-ידי יזם חיצוני לחברה בשם אלי פראג'י, יחד עם רופא מבית-החולים רמב"ם, פרופ' גיורא פילר. המוצר נבדק קלינית על-ידי פילר לגבי התאמתו להתוויה, בשני ניסויים. בשניהם הוא נמצא משפר ערנות בשעות אחר-הצהריים לעומת מוצר דמה.

מוצרים בתחום תוספי המזון לעיתים מציגים טענות יעילות המבוססות על מחקרים שנערכו לגבי החומר הפעיל הכלול בהם, אולם החברה המשווקת לרוב אינה בוחנת באופן ספציפי את המוצר בניסוי קליני מבוקר. זהו הייחוד של המוצר הזה והסיבה לכך שהחברה מקווה שהיא תוכל לשווק אותו בעתיד גם בחו"ל. כך מסרה מנכ"לית החברה, גלי ניר.

לאחרונה דיווחה אלטמן על כוונתה להקים מיקרו קרן בהיקף של 7 מיליון שקל להשקעה במיזמים בתחום המזון הרפואי וכל מוצר בריאות וסגנון חיים המשווק לצרכן סופי. המוצר הנוכחי עדיין איננו נחשב לחלק מן הפעילות של הקרן, אך הוא מרמז על תחומי הפעילות החדשים של החברה. מדובר ביציאה מתחומי הפעילות הרגיליםש ל החברה, גם במובן שהוא ימכר בחנויות נוחות ומכולות, ולא רק ברשתות הפארם, הטבע ובתי המרקחת.

המוצר הוא משקה אנרגיה המבוסס כאמור על תמציות צמחים מוכרות (ג'ינקו בילובה, גווארנה וסמבוק) ותערובת סוכר בעלת ערך גליקמי נמוך. אף שכנראה התמציות הללו והאנרגיה (סוכר) שבמשקה יכולים לשפר עירנות בכל שעה, הוחלט מסיבות שיווקיות למצב את המוצר כמתאים לטיפול בעייפות ממנה סובלת רוב האוכלוסייה אחרי ארוחת הצהריים, ולכן המוצר גם נבדק ספציפית במצב זה.