גאון: החברה-הנכדה שיווק בוטנים מוכרת את תנובות ב-87 מ' ש'

שיווק בוטנים תמכור את מלוא החזקותיה (84%) בתנובות ואת הלוואת הבעלים שהעניקה לה

הראל בית און / צילום: תמר מצפי
הראל בית און / צילום: תמר מצפי

חברת גאון אחזקות דיווחה היום (ב') לבורסה על העסקה, שבמסגרתה מוכרת החברה-הנכדה שיווק בוטנים וכותנה את החזקותיה בחברת תנובות שדה ומטע. גאון אחזקות מחזיקה, בעקיפין, ב-21.25% מהון המניות של שיווק בוטנים, ושיווק בוטנים מחזיקה ב-84% מתנובות. שיווק בוטנים, ובעל מניות נוסף בתנובות, חתמו על מסמך עקרונות עם צד שלישי, אשר ירכוש מהם את תנובות. זהותו של הרוכש לא דווחה. לפי הדוחות של גאון אחזקות לשנת 2014, בעלי מניות נוספים בשיווק בוטנים הם המשביר (50%) ותנובה.

במסגרת העסקה, תמכור שיווק בוטנים לרוכש את מלוא החזקותיה בתנובות, וכן את הלוואת הבעלים שהעניקה לתנובות (שבסוף 2014 עמדה על כ-20 מיליון שקל), בהתאם לערכה במועד השלמת העסקה. כמו כן, שיווק בוטנים תמכור לתנובות מקרקעין שבבעלותה, באזור התעשייה בבאר שבע, וזאת בתמורה להגדלת הלוואת הבעלים. מדובר בנכס בהיקף 16 אלף מ"ר המושכר לתנובות. התמורה הכוללת לשיווק בוטנים בגין העסקה מוערכת בכ-87 מיליון שקל, בכפוף להתאמות מסוימות שנקבעו במסמך העקרונות.

לפי הדיווח של גאון אחזקות, השלמת העסקה כפופה בין היתר להשלמת בדיקת נאותות על-ידי הרוכש, ולהתקשרות של הצדדים בהסכם מחייב. כמו כן, לצורך השלמת העסקה ייתכן כי תידרש קבלת אישור הממונה על ההגבלים העסקיים (דבר שעשוי לרמוז על כך שהרוכש עוסק בתחום דומה, ואינו משקיע פיננסי). נציין שבדוחות גאון ל-2014 נכתב שאחד מיעדיה הוא מימוש השקעתה בשיווק בוטנים.

גאון אחזקות נמצאת בשליטתה של קרן ההשקעות ויולה, והיא נסחרת בבורסה בשווי של 120 מיליון שקל. בין החברות שבהן מחזיקה גאון אחזקות נמצאות צנורות המזרח התיכון, פלסים, הכוכב מדי ורד ואהבה.

פעילות החברות שיווק בוטנים ותנובות הן חלק מתחום הקמעונות והסחר של גאון אחזקות, הכוללת מכירה, שיווק והפצה של תוצרת חקלאית - גידולי שדה מסוג בוטנים, שקדים, חמניות, חומוס ותמרים, באמצעות חברת שיווק בוטנים, וכן פעילות מטעי השדה, באמצעות תנובות שדה.

ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ההכנסות של גאון אחזקות בכ-103 מיליון שקל, עלייה של 5.3% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי שלה הסתכם ב-11.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6.1 מיליון שקל ברבעון המקביל.