גזית גלוב הגיעה מחזיקה מעל 5% במניות BR Malls הברזילאית

פסגות: "היקף ההשקעה במניות החברה המובילה בתחום מרכזי המסחר בברזיל הוא 60-70 מיליון דולר; מהיכרותנו עם גזית גלוב - היא לא תעצור בהחזקה של 5%" ■ גזית גלוב בדרך להשתלטות הבאה?

האם ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב   בדרך להשתלטות הגדולה הבאה שלה? החברה שבשליטת חיים כצמן ודורי סגל דיווחה היום כי הגיעה להחזקה של 5.16% במניות החברה המובילה בתחום מרכזי המסחר בברזיל, BR Malls, שנסחרת בבורסה של סאו פאולו לפי שווי של כ-5.1 מיליארד ריאל ברזילאי (כ-5 מיליארד שקל. ערכם של הריאל והשקל דומה).

נועם פינקו, אנליסט הנדל"ן של פסגות, העריך היום את היקף ההשקעה ב-BR Malls בטווח של 60-70 מיליון דולר. לדברי פינקו, "גזית גלוב סימנה מזמן את ברזיל כיעד ההתרחבות הבא שלה, ומהיכרותנו עמה היא לא תעצור בהחזקה של 5%".

רחל (רוחה) לוין, מנכ"לית גזית-גלוב, הסבירה כי "ההחזקה במניות BR Malls היא למטרות השקעה ונובעת מהיכרותנו את השוק המקומי, היכרות המאפשרת לנו לנצל הזדמנויות השקעה אטרקטיביות בשווקים בהם אנו פועלים. אנו מכירים מקרוב את נכסי החברה כמו גם את הנהלתה, ומשוכנעים שהשקעה זו תניב פירות בטווח הבינוני והארוך ותעמיק את נוכחותנו בשוק הברזילאי".

נהנית מהוזלת השקעותיה בברזיל

חברת BR Malls עוסקת ברכישה, פיתוח וניהול של מרכזים מסחריים בברזיל, ונחשבת לחברה המובילה והגדולה בתחומה במדינה. תיק הנכסים שלה כולל 46 מרכזים מסחריים בעלי שטח להשכרה של כ-1.65 מיליון מ"ר, מתוכם כ-966 אלף מ"ר בבעלותה. ל-BR Malls עוד שני מרכזים מסחריים בפיתוח וכן שישה נכסים בפיתוח מחדש, אשר צפויים להגדיל את היקף השטחים להשכרה בכ-146 אלף מ"ר, מתוכם כ-103 אלף מ"ר בבעלותה. לחברה כ-9,000 שוכרים, שיצרו לה הכנסות של כ-1.4 מיליארד ריאל, ו-NOI (רווח תפעולי נקי) של 1.3 מיליארד ריאל ב-2014.

הכלכלה הברזילאית נמצאת בנסיגה בשנה וחצי האחרונות. לאחר צמיחה בקצב של 2%-3% בשנים 2012-2014, הציגה כלכלת המדינה צמיחה שלילית בחמשת הרבעונים האחרונים, כשבמקביל זינק קצב האינפלציה השנתי ב-2015 לכ-9.5%. בתגובה, צנח שער החליפין של הריאל הברזיאלי ב-38% מול הדולר האמריקאי בשנה האחרונה, והשלים קריסה של 55% בתוך ארבע שנים.

גזית גלוב החלה לפעול בברזיל ב-2007 וכיום מחזיקה שם שבעה נכסים מסחריים מניבים בשטח כולל של 78 אלף מ"ר, לצד מרכז מסחרי נוסף בפיתוח ועתודות קרקע. ערך הנכסים בספרים עמד בסוף יוני השנה על 1.26 מיליארד שקל, והושפע לרעה מחולשת המטבע המקומי.

אלא, שקריסת הריאל, בזמן שהשקל הישראלי מציג איתנות ארוכת שנים מול הדולר, גם הוזילה משמעותית את ההשקעות הבאות של גזית גלוב בברזיל, ופתחה עבורה הזדמנות ממשית להשקעה במדינה בתנאים נוחים יותר מבעבר. בנוסף, מניית BR Malls קרסה ב-42% בשנה האחרונה והוזילה עוד יותר את ההשקעה בה עבור גזית גלוב.

ברזיל היא אחד מהשווקים המרכזיים שגזית גלוב סימנה כמנועי צמיחה בעתיד. בדוח השנתי לסיכום 2014, כתב היו"ר כצמן למשקיעים, כי "אנו מאמינים גדולים בפוטנציאל לטווח ארוך של השוק הקמעונאי במדינה בת 200 מיליון הנפש, שיש בה גידול טבעי של כ-2 מיליון תושבים בשנה, מעמד ביניים צומח ואוכלוסייה צעירה ושאפתנית".

עוד ציין אז כצמן, כי "אנחנו ממשיכים לבחון מספר הזדמנויות לרכישות עתידיות במדינה, ומאמינים בה לטווח הארוך, ומקווים לייצר תיק נכסים אורבני באיכות גבוהה עם תזרים שילך ויגדל". מניית גזית גלוב נסחרה היום בבורסה בת"א בעלייה מתונה של כ-0.5%, לשווי חברה של 7.2 מיליארד שקל. מתחילת השנה איבדה המניה כ-10%.

גזית גלוב
 גזית גלוב