עקב גל הטרור: נפילה של 7% במכירות מוצרי המזון והצריכה

זאת בשבועיים הראשונים של אוקטובר ■ הסיבה: הצרכנים מעדיפים להישאר בבית בשל המצב הביטחוני ■ כמו כן, בגלל המחסור במוצרי בסיס בחגים: מכירות הפירות והירקות צנחו ב-21%, הקוטג' ב-17.8%, והלחם ב-12.6%

מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי
מוצרי חלב, סופרמרקט / צילום: תמר מצפי

עכשיו זה רשמי: גל הפיגועים הקשה פגע גם במכירות מוצרי המזון והצריכה בסופרמרקטים. לפי נתוני נילסן, בשבועיים הראשונים של חודש אוקטובר ירדו מכירות המזון והצריכה בשיעור כמותי של 7%. הסיבה לכך היא שהצרכנים מעדיפים להישאר בבית בשל המצב הביטחוני.

לעומת זאת, המכירות האונליין זינקו בשיעור דו-ספרתי, אך אין בזינוק זה כדי להשלים את הפער הכללי הנגרם מהירידה במכירות. כך, בתקופה זו גדלו מכירות האונליין בשיעור של 30%, ואילו אירועי הקנייה גדלו בשיעור של 20%.

הצמיחה מתרכזת יותר בקטגוריות הנקנות על-ידי הורים לילדים קטנים ובמוצרים טריים. כך, למשל, גדלו מכירות תרכובות המזון לתינוקות בשיעור של 151%.

גם המחסור במוצרי מזון שהורגש היטב בעיקר בימי חג הסוכות וכן המחירים הגבוהים של הירקות, השפיעו על הקניות. כך, מכירות הפירות והירקות צנחו בשיעור של 21%, מכירות הקוטג' ב-17.8%, ומכירות הלחם ב-12.6%.

קטגוריות נוספות שבהן המכירות ירדו באופן הולט הן מעדני חלב (6.5%-), סלטים ארוזים (5.5%-), שמן וחומץ (6.2%-), חלב טרי לשתייה (5.5%-), לבן ואשל (6%-), וכן נרשמה ירידה של 3.3% במכירות הבשר, העוף והדגים.