להעיף את חזן מהכנסת

אורן חזן הפגין חוסר אנושיות מהזן הנחות ביותר והוכיח שהוא מסוגל לגרד את החבית מלמטה

אורן חזן / צילום: דוברות הכנסת
אורן חזן / צילום: דוברות הכנסת

אם מישהו חשב שאורן חזן הגיע לתחתית החבית בסיפורי הקזינו, הסמים ונערות הליווי בהם היה מעורב, לכאורה, הוא הוכיח אתמול שהוא מסוגל לגרד את אותה החבית מלמטה.

בדיון על ביטול חוק השוויון בנטל לעג חבר הכנסת חזן מעל דוכן הנואמים בכנסת לחברת הכנסת קארין אלהרר, אישה נכה הסובלת מניוון שרירים ואינה מסוגלת להצביע בכוחות עצמה, בגלל שביקשה בשבוע שעבר עזרה פיזית בהצבעה מח"כ עיסאווי פרג' ממר"צ.

חזן, בנו של מי שנחשד בהצבעה כפולה כשכיהן כחבר במשכן, האשים את אלהרר בהצבעה כפולה וצעק לעברה: "צריכה שעיסאווי פרג' יעזור לך?"

קארין אלהרר / צילום: דור מלכה
 קארין אלהרר / צילום: דור מלכה

ספגה יחס מביש. ח"כ קארין אלהרר

אם זה לא הספיק, אחרי שחבר הכנסת יאיר לפיד, ראש סיעת "יש עתיד", ביקש מיו"ר הכנסת להוציא אותו מהאולם וסורב, במקום להתנצל ולהתחבא באיזה מרתף חשוך בשכונה נידחת, חזן צייץ: "יהיר, שהתבוסות הליליות לא עושות לו טוב, רץ להתבכיין עליי ליו"ר הכנסת, 'תוציא אותו, תוציא אותו'. יש למישהו טישיו?"

 

אם חזן הלך קודם על הקו הדק שבין פלילי למעורר קבס, הפעם הוא הוכיח שמדובר בחוסר אנושיות מהזן הנחות ביותר, שאינה עניין של ימין ושמאל. אין לי ספק שגם לא מעט חברי ליכוד קיבלו בחילה מדבריו חסרי הרגישות, למעט אולי, חברת הכנסת גילה גמליאל, השרה "לשוויון חברתי", לא פחות, שרצה לאולפן ערוץ הכנסת כדי להגן עליו בחירוף נפש.

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אשם באותה המידה כמו חזן, משום שלא סילק אותו מהאולם בבושת פנים, מחשש שביטול חוק השוויון בנטל לא יעבור. אדלשטיין לא השכיל להבין שכבוד הכנסת חשוב יותר ממציאת חן בעיני החרדים ופחד מפני כישלון בהצבעה, ולו החשובה ביותר. אדלשטיין הפקיר את כולנו לתצוגת בהמיות מהסוג הנחות ביותר, המקדשת את שיח "טיסת השוקולד", במקום לגנות אותה בראש חוצות.

מכיוון שכך, אין לנו ברירה. הדמוקרטיה הישראלית צריכה להתגונן בעצמה מפני חזן ודומיו, ולחוקק חוק לפיו ניתן יהיה להעביר ח"כ מתפקידו בהצבעה של שני שלישים מחברי הבית ולהחליפו בזה שבא אחריו ברשימת מפלגתו.

יחסי הכוחות במשכן לא ישתנו בעקבות חוק זה, אבל כך ניתן יהיה סוף סוף לסנן נבחרים שלא מתאימים לתפקידם ולא ראויים למעמדם. כי הכנסת, עד כמה שזה נשמע מגוחך כרגע, אמורה להיות דומה לבית הלורדים האנגלי ולהתהדר בנבחרים משכמם ומעלה, ולא מהביוב ומטה.

אורן חזן / צילום: דוברות הכנסת
 אורן חזן / צילום: דוברות הכנסת

לא ראוי. ח"כ אורן חזן

כך יוצא, שוב, שבמקום לעסוק בסוגייה עקרונית וחשובה, כמו ביטול חוק השוויון בנטל, שהשלכותיו נוגעות לכל אזרח בישראל, כולם עוסקים בפרובוקציה התורנית של חזן. ואם לא די בכך, התקשורת, שאמורה להיות ביקורתית ונוקבת אך הפכה במחצית השנה האחרונה לגרופי של השערוריות הצהובות שחזן מייצר, פותחת בפניו מיקרופונים ומעצימה את השיימינג שהוא עושה לכולנו.

מי שחושב שחזן הוא תופעה חולפת, שתסתיים עם פיזור הכנסת הנוכחית, טועה בגדול. אנחנו עוד נמצא אותו בתפקיד של שר בממשלת ישראל, נניח, שר התרבות.