בקרוב על הכביש: 4 דגמים חשמליים חדשים של מרצדס

בהשקעה של 2 מיליארד אירו: אחרי פורשה ואאודי, גם מרצדס נכנסת לתחום הלוהט ביותר בעולם הרכב כרגע שנשלט ע"י טסלה האמריקאית - תשיק שני דגמים משפחתיים ושני דגמי קרוסאובר

יצרנית המכוניות הגרמנית מרצדס הודיעה כי היא מקצרת את לוחות הזמנים להשקת המכונית החשמלית הראשונה שלה וזה יקרה בשנת 2018. מדובר בדגם ראשון מתוך ארבעה דגמים חשמליים שנמצאים בשלבי פיתוח כמענה להצלחתה של יצרנית המכוניות החשמליות האמריקנית טסלה. עלות הפרויקט של מרצדס הוא 2 מיליארד יורו והמטרה היא לייצר שני דגמים משפחתיים ושני דגמי קרוסאובר.

על פי מקורות במרצדס, הקדמת השקת הדגם הראשון ל-2018 תספק מענה מידי למתחרות מבית בדמות פורשה ואאודי שכבר הודיעו על השקת דגמי החשמל המלאים שלהן באותה שנה.

מועצת המנהלים של מרצדס אישרה את הקדמת הפרויקט ובמסגרת האישור הוחלט כי הדגם הראשון יהיה משפחתי ולא קרוסאובר כפי שתוכנן מראש. כל המכוניות תיוצרנה במפעלי החברה בברמן שבצפון גרמניה וזאת אחרי שרעיון הקמת מפעל חדש וירוק נגנז.

על פי התכניות של מרצדס, מדובר במכוניות שבהן יורכבו חלקים שכבר קיימים כיום בחלק מהדגמים אך מערכת ההנעה תהיה חשמלית עם מנוע אחד למכוניות בעלות הנעה 2X4 או שני מנועים למכוניות בעלות הנעה כפולה. המכוניות תצוידנה במתלים ובלמים חשמליים מפיתוח חדש וכמובן במערך סוללות חזק וקל במידת האפשר שיותקן בכל שטח רצפת המכוניות.

במרצדס מדברים על מכירה של 20 אלף מכוניות חשמליות בשנה במחיר של 70 עד 80 אלף דולר למכונית.