לאחר מרדף ב-200 קמ"ש: נחשפה כנופייה שגנבה רכבי יוקרה

לפי החשד, הכנופייה עסקה בין היתר בגניבת רכבי יוקרה מיובאים בטרם מסירתם וניסתה לייצאם חזר לחו"ל ■ במסגרת זו נעצרו 10 חשודים בשורת עבירות חמורות, בהן שוד, סיכון אדם בנתיב תחבורה, גניבת רכב ועבירות רכוש נוספות

גנב רכב  / צלם: פוטוס טו גו
גנב רכב / צלם: פוטוס טו גו

רשות המסים ומשטרת ישראל נגד גניבות רכבי היוקרה: היום (ג') הותר לפרסום כי בשבועות האחרונים עצרה יחידה ארצית של המשטרה 10 חשודים בגין שורת עבירות חמורות, ובהן שוד, סיכון אדם בנתיב תחבורה, גניבת כלי רכב ועבירות רכוש נוספות, וזאת במסגרת פרשה מסועפת שחשפה חשד לפעילות משולבת של כנופייה אחת הפועלת בהרכבים משתנים ברחבי הארץ. חלק מהחשודים והנאשמים נעצרו על-ידי יחידה ארצית של המשטרה וכוחות משטרה נוספים בתום מרדפים ותפיסה "על חם".

כנגד שלושה מהחשודים הגישה לאחרונה המשטרה כתבי אישום, ובית משפט השלום בראשון-לציון האריך את מעצרם עד החלטה אחרת בעניינם. היום תבקש המשטרה להאריך את מעצרם של שני חשודים נוספים, בכפוף להגשת הצהרת תובע על כוונת פרקליטות מחוז מרכז להגיש נגדם כתבי אישום. בעניינם של 5 חשודים נוספים עודנה מתנהלת חקירה, חלקה בשיתוף-פעולה עם יחידת היס"מ של מכס חיפה ברשות המסים, וצפויים מעצרים נוספים.

מדובר בפרשה מורכבת ומסועפת שמנהלת לאחרונה יחידה ארצית של משטרת ישראל, שעניינה חשד לכך שחברי כנופייה אחת, שפעלה בהרכבים משתנים, ביצעו באופן שיטתי ומאורגן עבירות של גניבת כלי רכב, בדגש על כלי רכב שיובאו לארץ וטרם הוסדר הליך רישויים, וכן ביצעו עבירות רכוש מגוונות באזורים שונים בצפון, במרכז ובדרום.

לחברי ההרכבים השונים של הכנופייה מיוחס חשד לביצוע מספר מקרים של פריצה למגרשי אחסון של כלי רכב מיובאים שטרם הוסדר רישויים ולמגרשי השכרת כלי רכב בצפון ובדרום וגניבה של מספר כלי רכב במקביל, בהם אף רכבי יוקרה. עוד מיוחס לחלק מחברי הכנופייה חשד לביצוע התפרצויות לבתים, גניבת רכוש ואף חשד לביצוע אירוע שוד אלים באזור השפלה וכן ניסיונות הברחת כלי רכב גנובים לחו"ל דרך נמל חיפה. 

כאמור, בעקבות פעילות יזומה של יחידה ארצית של המשטרה, במישור המודיעיני, המבצעי והחקירתי, ובתום חקירה מורכבת, הגישה המשטרה לאחרונה כתב אישום נגד שניים מחברי אחד ההרכבים של הכנופייה, בגין ביצוע עבירות של גניבת כלי רכב, עבירות חמורות של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה ועבירות נוספות. לנאשמים מיוחסת בין היתר פריצה למגרש של כלי רכב מיובאים באזור השפלה וגניבת כלי רכב מהמגרש.

מעצרם של הנאשמים בוצע על-ידי כוחות משטרה, לאחר שגנבו על-פי החשד כלי רכב מבית באזור הצפון בתום מרדף רכוב, במהלכו נסעו החשודים במהירות העולה על 200 קמ"ש בכביש 6 ופרצו מחסום צה"לי בניסיון להימלט אל תוך שטחי איו"ש, תוך שהם מסכנים באופן ממשי את חייהם של הנוסעים בדרך.

במסגרת החקירה עלה חשד למעורבותם של חברי אחד מהרכבי הכנופייה, שפעל בדרום, במספר מקרי גניבה של כלי רכב יוקרתיים ממחסני יבוא בדרום הארץ וכן במספר רב של גניבות כלי רכב נוספים, התפרצויות לבתים וגניבת רכוש רב ואף בביצוע שוד אלים, שהתרחש בינואר השנה באזור השפלה.

במסגרת הפעילות עצרו כוחות משטרה חשוד, לאחר שפרץ על-פי החשד למחסן מחשבים בפארק תעשייה באזור השרון ונתפס "על חם" בתום מרדף רכוב, תוך שהוא נוסע במהירות מופרזת ובאופן פרוע נגד כיוון הנסיעה, פוגע ברכב שבא מולו ופוצע את הנהג ולבסוף מתנגש בתחנת אוטובוס. ברכבו נתפסו עשרות מחשבים החשודים כגנובים בשווי מוערך של מאות אלפי שקלים.

בעקבות התפתחות בחקירה, עצרה בהמשך יחידה ארצית של המשטרה 4 חברי כנופייה נוספים החשודים בביצוע עבירות במסגרתה. שניים מהחשודים יובאו לדיון בבקשה להאריך את מעצרם היום, בכפוף להגשת הצהרת תובע על כוונת פרקליטות מחוז מרכז להגיש נגדם כתבי אישום. שניים מהחשודים מצויים בתנאי מעצר-בית, והחקירה בעניינם נמשכת. כנגד החשוד הנוסף הגישה המשטרה כתב אישום בגין ביצוע עבירת הדחה בחקירה, לאחר שגובשו ראיות לכך שניסה להניע עד להימנע ממתן עדות בפרשה.

בנוסף, בעקבות התפתחות משמעותית בחקירת הפרשה, עצרה השבוע היחידה הארצית של המשטרה, בשיתוף-פעולה עם יחידת היס"מ של מכס חיפה ברשות המסים, 3 חשודים נוספים בחשד למעורבותם בגניבה שבוצעה על-פי החשד על-ידי הכנופייה, במהלכה נגנבו מספר רכבי יוקרה ממחסן יבוא באזור צומת כנות ובניסיון לייצאם לחו"ל דרך נמל חיפה. לפי החשד, המעורבים הובילו הליך יצוא של מכולה שאמורה הייתה להכיל מדחסים, כשבפועל בבדיקת המכס התגלו בה שני רכבי יוקרה החשודים כגנובים.

נציין כי בין העצורים יש גורמים פרטיים העוסקים בתחום הסחר, היבוא והיצוא של כלי רכב ועמילות מכס, אשר על-פי החשד השתמשו בידע ובגישה המצויים ברשותם מתוקף עיסוקם לצורך סיוע בניסיון ההברחה. כמו כן מיוחס לחשודים חשד לביצוע עבירות של שימוש בחשבוניות פיקטיביות.

בית משפט השלום בראשון-לציון האריך את מעצר שלושת החשודים עד יום חמישי, וחקירתם נמשכת, כמו גם חקירת הפרשה כולה.

במקביל, עדיין נחקר חשד למעורבות הכנופייה בגניבת מספר כלי רכב ממגרש בנמל חיפה. כלי הרכב שנגנבו מהנמל, כמו גם מרבית כלי הרכב שנגנבו ביתר האירועים המטופלים במסגרת הפרשה, אותרו ונתפסו על-ידי המשטרה והוחזרו לבעליהם.

חשיפה וחקירה זו מצטרפות לשורת חשיפות, מעצרים וכתבי אישום ולפעילות מאומצת שמבצעת המשטרה בשיתוף-פעולה עם רשות המסים וגופי אכיפה נוספים כנגד תופעת גניבת כלי רכב ומחולליה וכנגד הפשיעה החמורה הנלווית לה, שיש בה כדי להוות סיכון לחיי אדם. כמו כן ימשיכו הרשויות במאבקן כנגד ביצוע עבירות בתחום היבוא, היצוא והסחר הבינלאומי של כלי רכב, שיש בהן כדי פגיעה כלכלית במשק.