עובדי מדינה במשרה הורית יוכלו לעבוד שעות נוספות מהבית

נציב שירות המדינה, עו"ד משה דיין, והממונה על השכר באוצר, עו"ד קובי אמסלם, הודיעו על פיילוט שיאפשר לעובדים במשרה הורית לעבוד בשעות נוספות מהבית ■ המהלך מיישם את המלצות דוח ועדת שטאובר לקידום נשים בשירות המדינה

קובי אמסלם / צילום: תמר מצפי
קובי אמסלם / צילום: תמר מצפי

עובדי ממשלה במשרה הורית יוכלו לעבוד שעות נוספות מהבית - כך הודיעו היום (א') נציב שירות המדינה, עו"ד משה דיין, והממונה על השכר במשרד האוצר, עו"ד קובי אמסלם. המהלך בשיתוף המשרד לשיווין חברתי ומשרד ראש הממשלה הוא בגדר ניסוי ומיישם את המלצות דוח ועדת שטאובר לקידום נשים בשירות המדינה אשר אומצו בהחלטת ממשלה בשנת 2014.

דוח שטאובר קבע כי אחד החסמים המשמעותיים לקידום נשים לתפקידים בכירים, הוא הקושי באיזון בין המשפחה לעבודה, בעיקר נוכח קיומה של הבניה חברתית שלפיה עיקר הטיפול בתא המשפחתי עדיין מוטל על הנשים.

על מנת להתמודד עם חסם משמעותי זה, ולאחר חשיבה מאומצת והתייעצות עם כלל הגורמים המקצועיים, החליטה ועדת שטאובר להמליץ על קיומו של ניסוי שיאפשר ביצוע שעות נוספות מהבית לעובד ב"משרת הורה", בתפקידים עתירי כתיבה במתח דרגות 40-42 ומעלה בדירוג המח"ר ומקביליהם.

ההליך אשר נחשב כחדשני בשירות הציבורי, יאפשר להגדיל את התפוקות במשרדי הממשלה ועובדים במשרות הוריות לבצע שעות נוספות ולהגדיל את משכורתם. הפעלת הניסוי צפויה לצמצם את פערי השכר המגדריים ולאפשר לעובדים במשרות הוריות, להתקדם בסולם הדרגות בעבודה.

נציב שירות המדינה, עו"ד משה דיין: "מדובר בצעד חשוב ומשמעותי בקידומן של נשים בשירות המדינה, בחיזוק שירות המדינה כמקום עבודה תומך משפחה ובהתאמתו של השירות לעידן המתפתח בשוק העבודה".

הממונה על השכר, עו"ד קובי אמסלם: "מדובר בפיילוט חדשני שיופעל לראשונה בממשלה ובמגזר הציבורי. המהלך יצמצם את פערי השכר המגדריים ויאפשר לעובדים במשרות הוריות, בעיקר לנשים, לתרום בעשייה משמעותית למקום עבודתם בממשלה".