קנס של 52,800 שקל לקרביץ על פרסום מפר למבצע של ASUS

הרשות להגנת הצרכן: בניגוד לחוק, בפרסום לא צוין המחיר הקודם של המוצרים, מחירם לאחר ההנחה או שיעור ההנחה, ובנוסף לא צוינו מספר הפריטים המזערי של המוצרים שבמבצע

נקנסה ולכן תשלם: הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן השיתה קנס של 52,800 שקל על קרביץ בעקבות פרסום של הרשת בפברואר 2015 בעיתונות. בפרסום, כך קבעה הרשות, היו הפרות על הוראות החוק.

לשון הפרסומת הייתה כך: "ASUS מציגה: סערה של מבצעים בקרביץ; עכשיו בקרביץ, מגוון טאבלטים ומחשבים ניידים מבית ASUS במבצע טכנולוגי במיוחד".

המודעה פורסמה בעיתון "ישראל היום" במשך 4 ימים וכללה פרסום של 9 מכשירים אלקטרוניים, כשסמוך לכל אחד מהם צוין מחיר. עוד צוין כי המבצע ייערך כחודש או עד גמר המלאי. אלא שבניגוד לחוק, לא צוין המחיר הקודם של המוצרים, מחירם לאחר ההנחה או שיעור ההנחה, ובנוסף לא צוינו מספר הפריטים המזערי של המוצרים שבמבצע, כלומר המלאי הזמין עבור הצרכנים.

ביוני 2015 שגרה הרשות הודעה לקרביץ כי בכוונתה להטיל את הקנס האמור - כקבוע בחוק, 45 ימים לאחר הודעה זו, אם קרביץ לא תטען כנגד הקנס, הוא יהפוך לדרישת תשלום - וכך היה.

8 ימים לאחר תום המועד הגישה קרביץ את טענותיה - שנדחו על-ידי הרשות, ולכן הגישה קרביץ עתירה לבית המשפט, ראשית בעניין ההגשה המאוחרת של הטיעונים ושנית לגופו של הקנס אותו ביקשה להמיר בהתראה מינהלית.

להגנתה טענה קרביץ כי היא לא הוסיפה את הפרטים החסרים משום שהמבצע אינו עונה על ההגדרה של "מכירה מיוחדת". עוד נטען כי מלאי המוצרים היה בלתי מוגבל, ולכן לא היה צורך לציין את המלאי המינימלי, וכי "ישראל היום", שבו פורסמה המודעה, הוא עיתון חינמי ואינו מהווה "מדיה חזקה" הנוגעת למספר רק של צרכנים.

בית המשפט קיבל את עמדת הרשות וקבע כי אין מקום להמיר את הקנס בהתראה מינהלית - מכאן שקרביץ צריכה לשלם את הקנס תוך 90 ימים. 

מקרביץ נמסר כי היא מקבלת את פסיקת בית המשפט, וכי נעשתה טעות בתום-לב ובשוגג, ועל כן חודדו הנהלים, ובוצעה אכיפה מינהלית מותאמת לנסיבות העניין על-מנת שטעיות כאלה לא יישנו.