מנכ"ל קסטרו: אין ודאות שרכישת 50% מהודיס תצא לפועל

מכירות קסטרו צמחו במחצית הראשונה של השנה ב-10.8% והסתכמו ב-481 מיליון שקל ■ הרווח הנקי זינק ב-30% ■ שיפור הרווח הגולמי מעיד על עליית מחירים של פריטי האופנה

גבי רוטר / צילום: בן יוסטר
גבי רוטר / צילום: בן יוסטר

אחרי הדשדוש הקל ברבעון הראשון, רשת האופנה קסטרו  מציגה ביצועים כספיים יפים במחצית הראשונה של 2016. מכירות חברת האופנה צמחו במחצית הראשונה ב-10.8% והסתכמו ב-481.4 מיליון שקל. בהשפעת עיתוי חג הפסח, העלייה במכירות ברבעון השני הייתה חדה באופן משמעותי.

לדברי גבי רוטר, מנכ"ל ומבעלי השליטה בקסטרו, "ברבעון הראשון הייתה ירידה של 10% במכירות חנויות זהות, ואילו ברבעון השני הייתה עלייה של כ-10%, כך שהמכירות בחנויות זהות היו יציבות".

קסטרו שיפרה את שיעור הרווח הגולמי, שעלה במחצית מ-58.9% ל-59.6% ומעיד על עלייה במחיר הממוצע שבו נמכרו פריטי האופנה לצרכן. רוטר רואה בכך הישג. לדבריו, "למרות המחירים התחרותיים הצלחנו לשמר את הרווחיות הגולמית. מכרנו טוב".

העלייה ברווח הגולמי התגלגלה גם לשורה האמצעית, כאשר הרווח התפעולי נסק ב-23.4%, ושיעורו מהמכירות עלה מ-4.9% ל-5.4%. את השורה התחתונה חתמה קסטרו עם עלייה של 30.6% ברווח הנקי.

לאחרונה דיווחה קסטרו כי היא מקיימת משא-ומתן לרכישת מחצית ממניות קבוצת הודיס, הכוללת את הרשתות הודיס, טופ טן, קרולינה למקה ואורבניקה. בשיחה עם "גלובס" הבהיר רוטר כי בשלב זה אין ודאות שהעסקה תצא אל הפועל. לדבריו, "הודענו על מגעים. הדבר הזה לוקח זמן".

קסטרו הרחיבה את פעילותה לתחום הקוסמטיקה עם פתיחת רשת למותג איב רושה, המונה היום 7 סניפים. בכוונת החברה לפתוח בקרוב 3 סניפים נוספים. לדברי רוטר, "זו עדיין פעילות קטנה. אנחנו מחכים לפרוס יותר חנויות, לפחות 10, כדי להתחיל לפעול שיווקית בצורה יותר משמעותית ולגרום להגדלת הביקושים. מדובר בחנויות קטנות, כך שנפח המחזור הכולל קטן".

תוצאות קסטרו
 תוצאות קסטרו