אשת השיווק של אוגוסט: שיר זכאי, סמנכ"לית השיווק של נירלט

הבחירה בזכאי - בזכות המהלך השיווקי תחת הכותרת "למה סתם לצבוע כשאפשר לנרלט?" וחלקה המרכזי ביצירת שפה מבודלת וחדשה

שיר זכאי, סמנכ"לית שיווק נירלט  צילום: גליה חרמוני
שיר זכאי, סמנכ"לית שיווק נירלט צילום: גליה חרמוני

ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי בחרה בשיר זכאי, סמנכ"לית השיווק של נירלט, לאשת השיווק של חודש אוגוסט 2016, על חלקה המרכזי ביצירת שפה מבודלת וחדשה - שפת ה"נירלוט", במסגרת המהלך השיווקי של "למה סתם לצבוע כשאפשר לנרלט?".

את פירות המהלך, שהחל בשנה שעברה בהובלת זכאי, ניתן לראות בבידול לו זכתה החברה ובתוצאות המכירות שמצביעות על עלייה מרשימה.

בשנה שעברו השיקו בנירלט את המהלך השיווקי שבמרכזו עומדת השפה התקשורתית החדשה, אשר בקטגוריה לא מבודלת יוצרת בידול באמצעות שימוש בשורש שם המותג והקבלתו למילה צביעה, במטרה להדגיש את השוני בין החברות: יש צבע, ויש נירלט. את המהלך הוביל הסלוגן השיווקי "למה סתם לצבוע כשאפשר לנרלט?".

להובלת המהלך נבחר הפרזנטור טל פרידמן, כאשר הייתה זו הפעם הראשונה שחברת צבע לוקחת פרזנטור שיוביל את המהלכים השיווקיים שלה. ההבנה שרק מהלך יצירתי ונועז ישבור את מחסום המקובעות בקטגוריה שמרנית, ייצר בידול ומודעות מול מותג גנרי.

המהלך החדש ייצר שפה שמנוכסת אך ורק לחברה, ללא אפשרות חיקוי, וייצר שיח חדש שייוחס רק לנירלט ולא לקטגוריה. השימוש בפרזנטור איפשר לנירלט לייצר בולטות גבוהה על המסכים, יחד עם חיבור רגשי חזק לסיפור ולשפת המותג, שהביאו להשגת האימפקט התקשורתי, במהירות ובצורה בולטת. 

נתוני המהלך שביצעה נירלט בהובלת שיר זכאי מצביעים על שינוי מאזן הכוחות בקטגוריה ומהפכה תדמיתית ומכירתית לחברה. נירלט הפך למותג שווה ערך למותג המוביל בקטגוריה ויצר אהדה גבוהה למותג, לקמפיין ולשפה הפרסומית, המונח "לנרלט" נכנס ללשונם של רבים שעשו בו שימוש - כולל מובילי דעה ובתוכניות טלוויזיה ורדיו מובילות.

בבדיקות שנערכו מוצאים הלקוחות את נירלט כמובילים בתחום בחדשנות. בשורה התחתונה, נתוני המכירות של נירלט ושל המוצרים השונים של החברה עלו משמעותית בתקופה האחרונה, ומצביעים על הצלחת המהלך והשימוש בשפה התקשורתית החדשה של החברה. 

לדברי ועדת השיווק, "שיר זכאי הובילה בשנה האחרונה מהלך שיווקי-תקשורתי יוצא דופן, שיצר שפה תקשורתית חדשה למותג שמתמודד בקטגוריה שמרנית. החברה הצליחה לחזק את מעמדה בקטגוריה ובחלק מהפרמטרים אף לכבוש את ההובלה, ובעיקר רשמה תוצאות מוצלחות בשורת המכירות. הבחירה בזכאי נולדה בזכות התוצאות המרשימות של מהלך 'למה סתם לצבוע כשאפשר לנרלט?' והאסטרטגיה העקבית שהפכה את נירלט למובילה בתחום".