טיים פורצת את גבולות המגזינים: משיקה שירות סטרימינג חינמי

מו"לית המגזינים מנסה להיכנס לתחום הצומח של פרסום בווידאו ■ השירות יציע שידורים חיים 24 שעות ביממה ו-5 שעות שבועיות של תוכניות מקוריות ותוכניות מאתרי אינטרנט ומארכיוני טיים

הערב (ג') תשודר התוכנית המיוחדת "ילדי 11 בספטמבר לאחר 15 שנים", המתמקדת ב-5 בני-עשרה שנולדו לאחר מתקפת הטרור במרכז הסחר העולמי ושמעולם לא הכירו את אבותיהם. אך הצופים לא ימצאו את התוכנית, שאורכה כשעה, באף אחת מרשתות הטלוויזיה הגדולות. במקום זאת, תשודר התוכנית לראשונה במסגרת ההשקה של שירות הסטרימינג נתמך-הפרסום של המו"ל טיים, הנקרא People/Entertainment Weekly Network.

הערוץ, שיהיה זמין כאפליקציה וכשירות סטרימינג וכן באתר People, מייצג את האחרון בשורת הימוריה של טיים בתחום הפרסום הדיגיטלי. על רקע הירידה הנמשכת במכירות הפרסומות בעיתונות המודפסת, יוצרת ההשקה הזדמנות למו"לית המגזינים להגדיל את הקהל והיקף הפעילות בתחום פרסומות הווידאו מהיר הצמיחה.

"זהו תחום חדש", אמר ריץ' בטיסטה, ותיק בתחום הטלוויזיה והמדיה הדיגיטלית, שקודם לאחרונה לתפקיד נשיא מותגים בטיים. "אנחנו משיקים את זה בעולם חדש ובמערכת אקולוגית חדשה, שבה טמון עתיד הווידאו הארוך, ושאליה עוברים הצרכנים, שמשנים את הרגלי הצריכה שלהם, וגם המפרסמים".

שירות הווידאו החינמי, שיהיה זמין לצפייה בשידור חי וגם בהזמנה, יתמקד במפורסמים, בסיפורים אנושיים, בסיקור סדרות שעליהן יש זיכיונות כגון "משחקי הכס" ו"מלחמת הכוכבים", ובשידורים חיים, כולל טקס הענקת פרסי האמי. השירות יציע לייב סטרימינג 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, עם 5 שעות שבועיות של תוכניות מקוריות ותוכניות סינדיקציה מאתרי אינטרנט ומארכיוני טיים.

הסדרות החדשות כוללות את "BingeWorthy", תוכנית שבה ידונו בתוכניות החמות בטלוויזיה. טיים מפיקה כעת בעצמה את מרבית תוכניות הווידאו שלה, אך במקביל היא מנהלת משא-ומתן לרכישת תוכניות ממפיקים חיצוניים.

טיים מהמרת על כך שתוכניות סגנון החיים היוקרתיות שלה יוכלו לפרוץ לשוק צפוף שבו מתמודים עשרות שירותי וידאו דיגיטלי - החל ב-Crackle של סוני וביתם של "קומיקאים במכוניות שותים קפה", וכלה ב-Crunchyroll בסגנון האנימה ובאפליקציית המובייל החינמית של וריזון go90 - על צופים (בדרך כלל צרכנים צעירים יותר) ועל נתח מעוגת הפרסום.

"זה לא כמו נטפליקס"

ההוצאות על פרסומת בווידאו דיגיטלי בארה"ב צפויות לעלות מ-9.9 מיליארד דולר בשנה הנוכחית ל-28.1 מיליארד דולר ב-2020, על פי-הערכות של חברת Crown & co.

לזלי טאקר, מנהלת מדיה ב-Richards Group, סוכנות פרסום עצמאית שפועלת בדאלאס, אמרה כי ייתכן שיהיה לה עניין ברשת החדשה, אם התשלום עבור שירותיה יהיה בצורת תוספת תשלום שייגבה מהמשווקים במסגרת עסקה גדולה יותר עם זיכיון טיים, כגון חבילה שתתמקד במהדורת בגדי הים של "ספורטס אילוסטרייטד".

טאקר אמרה כי לקוחותיה ידרשו ערבויות לגבי מספר הצופים וגם מחיר נמוך, כדי להתחיל להשתמש בשירות לפני שיהיו הוכחות להיקף המיזם ולרמת העניין בקרב הצופים.

"השאלה היא אם התוכניות שלהם יהיו מרתקות מספיק לתמרץ אנשים להיכנס לשם", אמרה טאקר. "זה לא אותו הדבר כמו להיכנס לנטפליקס, שבה יש תוכניות שכולם פשוט חייבים לראות".

ל-People/Entertainment Weekly Network של טיים יש מגוון רחב של שותפים להשקה, בהם Roku, כרומקאסט של גוגל, Apple TV, Fire TV של אמזון, ממיר הטלוויזיה Xfinity X1 של קומקסט, אפליקציית ואתר Xfinity TV, וכן השירות נתמך-הפרסום של שידורי הטלוויזיה באינטרנט Pluto TV.

"הטלוויזיה המסורתית היא חבילה של דברים שמחירה גבוה מדיי, ואנשים לא רוצים אותה", אמר קן פרקס, היו"ר הביצועי של Pluto TV ולשעבר מנהל תוכן ראשי בספוטיפיי.

טיים מצפה שהרשת החדשה תהפוך ליעד שאליו ייכנסו צרכנים כדי לצפות בתכניו הדיגיטליים, וזאת בתקופה שבה מתמקדות חברות מדיה רבות בהפצת הווידאו שלהן באופן רחב ככל האפשר בפייסבוק וביו-טיוב.

עם זאת, פעילותה של טיים בתחום הווידאו לא תצטמצם להשקת הרשת החדשה בלבד. ההערכה היא כי בנוסף לרשת החדשה, תפיק השנה טיים 40 אלף סרטי וידאו דיגיטליים באורכים שונים, שיופצו באתרי אינטרנט שונים, החל מ-SI.com וכלה בפייסבוק.

כריס וולמר, שותף בחטיבת Entertainment & Media של PricewaterhouseCoopers, אמר כי מפרסמים רבים רוצים לרכוש סרטי וידאו דיגיטליים יוקרתיים עקב הירידה במספר צופי הטלוויזיה המסורתית. "הם רוצים אופציות אחרות מפייסבוק וגוגל", אמר וולמר. הוא הוסיף כי משווקים שמתמקדים בצופים שגילם נמוך מ-30 - קהל צעיר יותר שאימץ את השימוש במכשירים אלחוטיים - יגלו את הנכונות הרבה ביותר לנסות את רשתות הווידאו הדיגיטלי נתמכות-הפרסום.

משווקים שכבר הצטרפו לערוץ החדש של טיים כוללים את NBC Entertainment, אחת מיחידות NBC Universal של קומקסט, וכן יצרנית הקוסמטיקה ל'אוריאל ויצרנית הבירה MillerCoors.

"אנחנו מעוניינים לראות איך יילך הניסיון שלהם להיכנס לתחום הווידאו הדיגיטלי", אמר דן לנגרט, מנהל בכיר למדיה ודיגיטל ב-MillerCoors. "הם נוטים להיות יותר מכילים ביחס לצרכני הבירה המבוגרים, וזה חלק מהגישה הרחבה יותר שלהם. נקווה שזה יאפשר לנו להגיע לאנשים, בייחוד לנשים, שאליהם אנו לא מגיעים באמצעות הטלוויזיה".

ברוס גרש, סגן נשיא בכיר לפיתוח עסקי של מותגים בטיים, אמר כי הערוץ הדיגיטלי ישדר חבילה בת 60 דקות שתכלול עד שתי פרסומות כל 8 דקות - פחות ממחצית סך הזמן שמקדישים לפרסומות בפרק זמן שידור של חצי שעה בטלוויזיה.