יו"ר ומנכ"ל וולס פארגו ג'ון סטאמפ פורש מתפקידו

כחודש לאחר שהבנק האמריקאי שילם קנס של 185 מיליון דולר לרשויות הפיקוח אחרי שהתברר כי חשבונות רבים אצלו זויפו או נכפו על לקוחות שלא ידעו עליהם, הודיע המנכ"ל כי הוא פורש מתפקידו

סניף של וולס פארגו בניו יורק / צילום: רויטרס
סניף של וולס פארגו בניו יורק / צילום: רויטרס

יו"ר ומנכ"ל וולס פארגו ג'ון סטאמפ הודיע אתמול (ד') כי הוא פורש מתפקידו. טים סלואן, נשיא החברה ומנהל התפעול שלה, יחליף את סטאמפ כמנכ"ל וסטפאן סנגר יחליפו כיו"ר הדירקטוריון. פרישתו של סטאמפ תיכנס לתוקף באופן מיידי.

כחודש לאחר פרשת החשבונות המזויפים שעלתה לבנק בקנס של 185 מיליון דולר, סטאמפ אמר בהצהרה שפרסם כי הוא "מאמין שהנהגה חדשה בתקופה זו היא נכונה יותר לנווט את וולס פארגו  באתגרים שנציבים מולו ולהצעיד את הבנק קדימה".

כאמור, לפני כחודש שילם הבנק האמריקאי קנס של 185 מיליון דולר לרשויות הפיקוח, ביניהן הלשכה להגנה פיננסית על הצרכן, אחרי שהתברר שחשבונות רבים אצלו זויפו או נכפו על לקוחות שלא ידעו עליהם. מאז גבר הלחץ הציבורי והלחץ בקונגרס על מנהלי הבנק , והמנכ"ל ג'ון סטאמפ זומן לשימוע בוועדת הבנקאות של הסנאט. בינתיים לשני המנהלים הבכירים ביותר בבנק היה הסבר לשיווק המוצרים בצורה לא חוקית ללקוחות הבנק: העובדים אשמים.

סטאמפ, מנכ"ל הבנק השני בגודל נכסיו בארה"ב, הגן על הבנק ועל האמצעים שהוא נקט כדי להפסיק את התנהגות העובדים, שכללה פתיחת חשבונות עבור לקוחות ללא אישורם. "לא היו תמריצים לעשות דברים רעים", אמר סטאמפ בראיון ל" וול סטריט ג'ורנל ". הוא כינה את התנהגות עובדי הבנק, שאילצה אותו להגיע בשבוע שעבר להסדרים עם הרשויות הפדרליות והמדינתיות, "לא מקובלת", והוסיף שהבנק "לא רוצה אפילו סנט של הכנסה שהתקבל בצורה לא ראויה".