חברת אינפיניטי AR מגייסת 15 מיליון דולר מעליבאבא

החברה הישראלית מפתחת מערכות מציאות רבודה לתחומי הרפואה, ההדרכות והמשחקים ■ ההשקעה משקפת לחברה שווי של 60 מיליון דולר

ג'ק מא / צילום: רויטרס
ג'ק מא / צילום: רויטרס

חברת אינפיניטי AR הישראלית, המפתחת מערכות מציאות רבודה לתחומי הרפואה, ההדרכות והמשחקים, מגייסת 15 מיליון דולר מענקית הקמעונות והאינטרנט הסינית עליבאבא, תמורת רבע ממניותיה. כך נודע ל"גלובס".

אינפיניטי AR נסחרת בבורסת ה"פינק שיט" שמעבר לדלפק בארה"ב, לפי שווי זניח של 4.9 מיליון דולר. השקעת עליבאבא משקפת לחברה שווי של 60 מיליון דולר אחרי הכסף - פרמיה של מאות אחוזים על מחיר השוק. אינפיניטי AR צפויה להימחק מן המסחר בקרוב בעקבות המהלך. המסחר במניה הופסק ב-23 בספטמבר, והיא לא פרסמה דיווחים לבורסה מאז סוף 2015.

חברת סאן היפנית, שהובילה גיוס בהיקף של 5 מיליון דולר שבוצע לאינפיניטי AR לפני כשנה וחצי, משקיעה בסבב הגיוס הנוכחי סכום של 3 מיליון דולר לצד ההשקעה של עליבאבא. משקיעים עיקריים נוספים באינפיניטי AR הם קרן Singulariteam ו-Platinum Partners. בסך הכל הושקעו בחברה עד היום 7.2 מיליון דולר.

השקעות בישראל

עליבאבא, הנסחרת בבורסה בניו יורק לפי שווי של 254 מיליארד דולר, כבר השקיעה במספר מיזמי טכנולוגיה בישראל: כ-5 מיליון דולר בסטארט אפ Twiggle, המאפשר לצרכנים לחפש מוצרים לקנייה באתרי קמעונות, תוך שימוש בשפה טבעית, מספר מיליוני דולרים בחברת Visualead, שפיתחה ברקודים לסריקה באמצעות הסלולרי, והיא משתפת פעולה עם קרן JVP לאיתור השקעות חדשות.

אינפיניטי AR פיתחה תוכנת מציאות רבודה (טכנולוגיה המשמשת כהעתק של המציאות, שבה משולבים אלמנטים וירטואליים אשר מתמזגים עם הסביבה האמיתית בזמן אמת ובאופן אינטראקטיבי), אשר משתלבת במשקפי מציאות רבודה של חברות אחרות. לדברי החברה, המוצר שלה יכול להשתלב בכל חומרה, כולל משקפיים המתומחרים במחירים נמוכים. המוצר של אינפיניטיAR מציג פתרון מציאות מועשרת לתחומי הרפואה, הדרכות ומשחקים.

בהדגמה שערכה אינפיניטי לפני כשנה עבור כתב "גלובס", הוצג משחק, שבמסגרתו התוכנה זיהתה את קיומו של שולחן, את קווי המתאר שלו ואת הקיר לידו. כתוצאה מכך הוצג לעיני מי שהרכיב את המשקפיים מצג של מכונית שנוסעת על שולחן, נופלת ממנו ונתקעת בקיר החדר. המכונית לא הייתה קיימת במרחב האמיתי, אך השתלבה עם השולחן והחדר האמיתיים, שהוצגו באותו רגע למערכת בפעם הראשונה. בתחום הרפואה, מנתחים יכולים למשל לראות בו זמנית את המנותח האמיתי, וגם תמונות הדמיה של פנים גופו, שצולמו קודם לכן או מצולמות בזמן אמת.

מוטי קושניר, מנכ"ל אינפיניטי, אמר אז כי "בשנתיים הקרובות המוצר ישמש בתחום ההדרכות לשוק העסקי, למשל להצגה של מידע לגבי מנועי מטוסים עבור חברות תעופה. אחר כך הוא יגיע לתחום משחקי המחשב. אנחנו נשמח להיות המנוע של עולם המציאות המועשרת".

החברה ביקשה להשיק את המוצר כבר במהלך 2016. בינואר אכן הושקה גרסת המפתחים של מוצר שפיתחה אינפיניטי יחד עם חברת Lumus האחראית על המשקפיים, אולם ככל הנראה המוצר לצרכן הסופי עדיין לא הוצע בשוק.

אינפיניטי הוקמה על-ידי מוטי קושניר, לשעבר בכיר בתחום השיווק בחברה בת של אינטל, וד"ר מתן פורטר, בעל דוקטורט בתחום עיבוד תמונה מהטכניון וניסיון במספר סטארט אפים בתחום בעבר.