מדד הפרסומות של יו-טיוב באוקטובר: עלית ופרטנר בראש

עלית ופרטנר יצרו סדרות תוכן ייעודיות לקהל היעד, ושוקולד פרה חושף את "מאחורי הקלעים"

קפה עלית  / מתוך יוטיוב
קפה עלית / מתוך יוטיוב

לאחר שבחודשים האחרונים הוצף יו-טיוב בפרסומות "בסגנון טלוויזיה"' נראים ניצנים ראשונים של מפרסמים שמתחילים להבין שיש עוד דרכים לנצל את הפלטפורמה. במדד הפרסומות של יו-טיוב משולבים שני מהלכים בסגנון אחר - ערוץ תוכן המכוון לקהל היעד. זהו פורמט מקובל, שבישראל ממעטים לעשות בו שימוש מסחרי.

עלית ופרטנר, שנכנסו באוקטובר למדד במקום הראשון והשלישי בהתאמה, משתמשות בו כדי לפנות לקהל יעד שונה, אם כי בשניהם מדובר כמובן בצעירים.

המהלך קופי טוק, שייצרה טינק עבור עלית, הוא סדרת אירוח לכל דבר, לרבות מנחה ואורחים. בטינק בחרו להשתמש ביו-טיוברים מוכרים הנתפסים כ"הנכונים והמגניבים" שמתארחים לשיחה אישית ארוכה של כ-13 דקות. המהלך רושם כמעט 5,000 לייקים ומעל מיליון צפיות, מתוכן 29% צפיות אורגניות.

הקמפיין יוצר עניין בקרב קהל היעד, אך גם המותג שמאחוריו לא יוצא נפסד: החיבור נמצא בחזית, והוא ברור ומפרגן. שני הפרקים שבלטו היו עם אשלי וקסמן בקשי ודורון ביטון וקטריקס. משך זמן הצפייה בהם היה ארוך יחסית - 40% אצל אשלי, ו-35% אצל היוצרים האחרים.

פרטנר התמקדה בגיימרים - אחד המגזרים החזקים ביו-טיוב, המונה 151 אלף ערוצים ו-2.7 מיליון סרטונים. פרטנר חברו לאנדמול ויצרו גרסה מקומית לפורמט הבינלאומי המצליח Legends of Gaming. רק החודש היו לערוץ מעל 1.2 מיליון צפיות, כמעט 4,000 מנויים חדשים והמון מעורבות של המשתמשים, שיצרו כ-2,000 תגובות בערוץ. בפרטנר משתמשים ביו-טיוברים כדי להביא קהל וליצור שיתופי-פעולה בין יוצרים, ואלה ממליצים זה על זה ועל Legends of Gaming Israel בערוצים שלהם.

במקום השני במדד נמצא שוקולד פרה של עלית, שעולה באמצעות באומן-בר-ריבנאי עם סרטון אנימציה שבו לראשונה זה שנים ארוכות אין נוכחות של הפרה עצמה. להשקת השפה החדשה היו כמה סרטונים וכן סרטון "מאחורי הקלעים" עם חשיפה אורגנית גבוהה.

במדד יש גם שתי סדרות: לאומי דיגיטל באמצעות מקאן תל-אביב במקום הרביעי, ותפוזינה באמצעות ראובני-פרידן בחמישי. בסדרת הפרסומות ללאומי מככבות דמויות גרוטסקיות ומצחיקות כמו ערן זרחוביץ' כדוגמת קומיקאי מחונן ודמות מופרכת של אופנת כהן-ביזאר, מנהלת מרכז חוגים שלומדת להשתמש באפליקציה לביצוע פעולות בשבעה סרטונים שונים. ורסיות שונות של הקמפיין עלו גם בטלוויזיה.

סדרת תפוזינה התמקדה בלתת ערך לצופה. במסגרת סדרה של 10 סרטונים שעלו לקראת תקופת החגים ניתנו הצעות קונקרטיות לשדרוג ארוחות החג. ראובני-פרידן מיתגו את הסדרה בשם טיפוזינה, והמוצרים מוצגים רק בחלק מהסרטונים ורק כשהם רלוונטיים לטיפ. הטיפים עלו כסרטונים בודדים או פלייליסט. כך תפוזינה זכתה לצפיות לא רק על כל אחד מהסרטונים, אלא קיבלה יותר מ-27 אלף צפיות על כל הסדרה. 

מדד יוטיוב
 מדד יוטיוב

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל כמה קריטריונים כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לצפות בהן מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שמובאים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).