הפגישה בהסתדרות לא הועילה: שיבושים בטיסות אל-על

לאחר ניסיון יישוב הסכסוך מצד יו"ר ההסתדרות ניסנקורן, ממשיכים השיבושים בחברת התעופה ■ טיסות לניו-יורק יצאו במטוסים חכורים, טיסה לטורונטו נדחתה ב-8.5 שעות

מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'
מטוסים של חברת אל על / צילום: סיון פרג'

אחרי יממה שקטה בגזרת המאבק בין אל-על לוועד טייסיה מודיעה החברה כעת כי "בשל עיצומי הטייסים וחוסר ההיענות שלהם לאייש טיסות בוטלו הערב הטיסות 075 להונג-קונג, 095 לבייג'ין ו-005 ללוס אנג'לס. הטיסות 027 ו-001 לניו-יורק יצאו במטוסים חכורים. טיסה מספר 029 לטורונטו נדחתה לשעות הבוקר והיא תצא באיחור של 8 וחצי שעות".

מוקדם יותר השבוע נפגשו הצדדים אצל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במטרה ליישב את הסכסוך. בתום דיון של 11 שעות נמסרה הודעה כי יש התקדמות - אולם זו כאמור לא נראית בשטח, למרות דיווחים סותרים על מזכר הבנות.

החברה מסרה כי "מראש תוכננה פגישת המשך בין הצדדים לאור העובדה שבפגישה הקודמת לא הושגו הבנות סופיות עם ועד הטייסים, בניגוד לנטען על ידם. ההנהלה מדגישה כי לא ייחתם הסכם לפני התחייבות לשקט תעשייתי והפעלת כל הטיסות כסדרן באופן מלא, הלוך ושוב לאורך כל תקופת ההסכם".

בנוסף, המשיכה החברה להפנות אצבע מאשימה כלפי וועד הטייסים בראשות הקברניט ניר צוק, שלטענתה סירב לאייש את הטיסה ללוס אנג'לס, "בהתנהלות שערורייתית". החברה גם המשיכה במנהג ה"שיימינג" ופרסמה את רשימת הטייסים (ללא שמות מלאים) שסירבו/לא היו זמינים להטיס את הטיסות שבוטלו או הועברו למטוסים חכורים - והסיבות שסיפקו.

מוועד טייסי אל-על נמסר כי "לאחר פגישה שארכה 11 שעות בגישור ההסתדרות במהלכה הושגו סיכומים כמעט בכל הנקודות, מנכ"ל אל-על החליט שלא לסכם לפני שיתייעץ עם המעסיקה שלו - תמי מוזס-בורוביץ. עד לרגע זה לא נחתמו ההסכמות. לאחר פרסום תוצאות הרבעון הודלפו פרטים שבפועל לא נחתמו, כנראה במטרה ליצור מחדש מתחים בין העובדים.

"בנוסף, זמן קצר לאחר מכן גם הועלו על ידי ההנהלה דרישות חדשות, שמעידות על כך שנכתבו על ידי מי שאינו בקיא בהפעלת חברת תעופה ומטרתן לטרפד את הסיכומים שכבר הושגו. נראה שלתמי מוזס-בורוביץ', חברת הדירקטוריון והמושכת האמיתית בחוטים בצמרת אל-על, אין שום כוונה להביא לסיום המשבר שיזמה והעצימה".

"ההנהלה בורחת מההסכמות שהושגו וכעת היא מעלה דרישות נוספות. בוועד מדגישים כי "לאחר פרסום תוצאות הרבעון הודלפו פרטים שבפועל לא נחתמו, כנראה במטרה ליצור מחדש מתחים בין העובדים".