תנאים מסחריים: ההתקשרות בין ברעם לרש"ת מגיעה לקיצה

ברעם: לצד הגידול החיובי בנתוני החשיפה לפרסום, מחיר הזיכיון עלה באופן משמעותי ללא יכולת שלנו להצמיד את מחירי הפרסום לעלייה

גיא ברעם / צלם: יוסי כהן
גיא ברעם / צלם: יוסי כהן

5 שנים לפני תום המועד, ההתקשרות בין חברת ברעם פרסום מקורי לרש"ת (רשות שדות התעופה) מגיעה לקיצה על רקע אי-הסכמות מסחריות. חברת ברעם זכתה במכרז בסוף 2013, ומשך הזיכיון אמור היה להיות ל-9 שנים.

משהו על הסיבות שהביאו להפסקת ההתקשרות ניתן ללמוד ממכתב ששלח היום (ה') גיא ברעם, בעלי החברה, ללקוחותיו. מהמכתב עולה כי דמי הזיכיון הגבוהים הפכו את העסקה ללא כלכלית עבור החברה ולכן מתעתדת רש"ת לצאת בקרוב במכרז חדש.

במכתב של ברעם הוא מפרט את הרקע להפסקת ההתקשרות. לדבריו "בשנים האחרונות תנועת הנוסעים עלתה בקצב גבוה והגיעה לשיא בשנת 2016, עם גידול של למעלה מ-15% לעומת שנת 2015. לצד הגידול החיובי בנתוני החשיפה לפרסום, מחיר הזיכיון שלנו עם רש"ת (המוצמד לתנועת הנוסעים) עלה באופן משמעותי ולצערנו ללא היכולת שלנו להצמיד את מחירי הפרסום לעלייה; נוסף לכך צרכים תפעוליים של נתב"ג הביאו לצמצום בשטחי פרסום".

ברעם מוסיף כי "רש"ת בוחנת אפשרויות להמשך הקשר עם הלקוחות עד למועד בו יבחר זכיין על בסיס מכרז שאמור להתפרסם".

הקשר בין ברעם לרש"ת נמשך כבר למעלה מ-12 שנה מאז פתיחת טרמינל שלוש. הפעם האחרונה בה זכתה החברה בזיכיון הייתה בסוף 2013 במכרז בו התמודדו 6 גורמים שונים מתחום ה שילוט, כולל החברה הצרפתית הבינלאומית JC דקו. ההצעה המסחרית עימה זכתה החברה דיברה על כך שתמורת הזיכיון תשלם ברעם סכום של 19 מיליון שקל לכל שנה. היה זה סכום גבוה משמעותית מסכום המינימום אותו הציבה הרשות כתנאי סף - כ-11 מיליון שקל לשנה.

הזיכיון בו זכתה אז ברעם כולל את האפשרות לשווק, למכור, לנהל ולהפעיל את מתקני הפרסום וקידום המכירות במקומות השירות של רש"ת, להקים ולתחזק מתקני פרסום חדשים ופלטפורמות למדיה דיגיטלית ולהפעיל מערכי פרסום אחרים, לרבות קידום מכירות באמצעות נציגי שירות, פרסום על גבי עגלות כבודה לשירות עצמי, פרסום על גבי כלי רכב ועוד.