הבורסה השלישית של גזית גלוב: מנפיקה אג"ח להמרה בקנדה

היקף ההנפקה יעמוד על 90 מיליון דולר קנדי, ולחתמים תינתן אפשרות לרכוש אג"ח נוספות בהיקף של 13.5 מיליון דולר קנדי

חברת ההשקעות בנדל"ן מסחרי מניב, גזית גלוב, ממשיכה להרחיב את אפיקי המימון שלה בחו"ל. היום (ג') דיווחה גזית גלוב  כי הגישה טיוטת תשקיף להנפקה ראשונה של איגרות חוב להמרה בבורסת טורונטו שבקנדה. האג"ח יירשמו למסחר בבורסת טורונטו בלבד, אולם המניות שינבעו מהמרתן ייסחרו הן בטורונטו והן בת"א ובניו יורק - הבורסות שבהן נסחרות מניות החברה כיום.

היקף הנפקת האג"ח יעמוד על 90 מיליון דולר קנדי (כ-260 מיליון שקל), אולם לחתמים תינתן אפשרות לרכוש מגזית גלוב אג"ח נוספות בהיקף של 13.5 מיליון דולר קנדי במהלך 30 הימים שלאחר השלמת ההנפקה, כך שהיקף ההנפקה המקסימלי עומד על 103.5 מיליון דולר קנדי. לדברי גזית גלוב, תשמש תמורת ההנפקה לפירעון קווי אשראי ולשימושים שוטפים.

עד כה פעלה גזית גלוב בקנדה רק באמצעות החברה הבת, פירסט קפיטל רילטי (FCR), שגזית גלוב מחזיקה ב-36.5% ממניותיה. לאחרונה דיווחה גזית גלוב כי אחד משני בעלי השליטה בה, דורי סגל, ימונה מחדש לתפקיד מנכ"ל החברה במקומה של רחל (רוחה) לוין. סגל הוא מי שהוביל את הקמת FCR ואף שימש כמנכ"ל שלה במשך 15 שנה, משנת 2000 ועד אשתקד, כשהפך ליו"ר הדירקטוריון של FCR.

איגרות החוב שתנפיק גזית גלוב בקנדה יישאו ריבית שנתית של 4.85% ויהיו ניתנות להמרה בכל עת במחיר שייקבע סופית במועד ההנפקה, ושישקף פרמיה של 40% על מחיר הסגירה באותו היום בבורסת תל-אביב. נכון לאתמול, מדובר על מחיר המרה של 16.5 דולר קנדי (48 שקל) למניה.

האג"ח יעמדו לפירעון בסוף יולי 2022, אולם לחברה תהיה האפשרות לבצע פדיון מוקדם של האג"ח במהלך השנים 2020 ו-2021, במזומן או בהקצאת מניות. ההנפקה, שתוביל כאמור בעתיד לרישום מניות גזית גלוב בבורסת טורונטו, מצטרפת למסגרת אשראי של 360 מיליון דולר למשך שלום שנים, שקיבלה לאחרונה החברה מסיטיבנק.

ההנפקה מגיעה לאחר שגזית גלוב הודיעה לאחרונה על הסכמתה למזג את החברה הבת שלה בארה"ב, אקוויטי וואן, אל תוך המתחרה הגדולה ריג'נסי סנטרס, בעסקת מניות שתותיר את גזית גלוב עם החזקה של 13.2% במניות ריג'נסי, ותייצר לה רווח הון של כ-1 מיליארד שקל. לא מן הנמנע כי המהלכים הנוכחיים, לצד האסטרטגיה של החברה לצמצום החזקותיה בחלק מהחברות הציבוריות ולהגדלת החזקתה בנכסים פרטיים, תוביל בעתיד גם למכירה של FCR או למיזוגה עם אחת ממתחרותיה.