התשואות זינקו וגזית גלוב ביטלה את הנפקת האג"ח בקנדה

תכננה לגייס עד 103.5 מיליון דולר קנדי, אך עליית התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב פגעה כנראה ביכולת של גזית להשלים את המהלך בתנאיו המקוריים

קלאב הוטל לוטראקי / צילום: אתר החברה
קלאב הוטל לוטראקי / צילום: אתר החברה

זה היה מהיר: שלושה ימים בלבד לאחר שהודיעה על יציאתה להנפקת אגרות חוב להמרה בבורסת טורונטו שבקנדה, דיווחה שלשום חברת גזית גלוב על ביטול ההנפקה. בגזית גלוב הסבירו כי דירקטוריון החברה, בראשות היו"ר חיים כצמן וסגן היו"ר דורי סגל (שהם גם בעלי השליטה), החליט על ביטול ההנפקה "לאור התנודתיות בימים האחרונים בשוקי ההון בצפון אמריקה".

כשכצמן וסגל מדברים על תנודתיות בשוקי ההון בצפון אמריקה, הם מתכוונים בעיקר לעוד עלייה בתשואות לפדיון בשוקי החוב שם, ובדגש על אג"ח במח"מ בינוני. כך למשל, זינקה התשואה השנתית על האג"ח של ממשלת ארה"ב לפדיון בעוד 5 שנים עד ל-2.07% ביום שישי, לעומת 1.91% ביום שלישי.

אפקט הריבית

עלייה זו, נרשמה בעיקר בימים רביעי-חמישי ונבעה מהחלטת הפדרל ריזרב (פד) להעלות את שיעור הריבית לטווח קצר בארה"ב ב-0.25%, וכן מפרסום התחזית הממוצעת המעודכנת של בכירי הפד לגבי גובה הריבית בסוף 2017. התחזית המעודכנת הצביעה על ציפיית מרבית הבכירים לכשלוש העלאות נוספות ב-2017, לעומת תחזית קודמת שפורסמה בספטמבר ושממנה עלתה הציפייה לשתי העלאות בלבד.

גזית גלוב ביקשה לגייס עד 103.5 מיליון דולר קנדי (כ-300 מיליון שקל) בהנפקת אג"ח להמרה בריבית של 4.85%, שיעמדו לפירעון ביולי 2022. בנוסף, נקבע כי מחיר ההמרה ישקף פרמיה של 40% ביחס למחיר מניית החברה בבורסת ת"א, וזאת במטרה למנוע דילול של המשקיעים הקיימים במחיר הקיים.

עם זאת, עליית התשואה על אג"ח של ממשלת ארה"ב בעלת מח"מ דומה ב-16 נקודות בסיס בתוך יומיים, פגעה כנראה ביכולתה של החברה להשלים את המהלך בתנאיו המקוריים.

מניית גזית גלוב נסחרת היום בירידה קלה למחיר של 33.8 שקל, המשקף לחברה שווי של 6.6 מיליארד שקל.