כפי שנחשף ב"גלובס": קסטרו רוכשת 50% מרשת אורבניקה

היקף העסקה: 90 מיליון שקל ■ גבי רוטר: "שמח להודיע על חתימת העסקה(...) כתוצאה מהרכישה נוכל גם להנות מהסינרגיה בין החברות" ■ חשיפת "גלובס"

בר רפאלי - אורבניקה / צילום: שאטרסטוק שוקה כהן
בר רפאלי - אורבניקה / צילום: שאטרסטוק שוקה כהן

חודש אחרי שאישרה את חשיפת "גלובס", שלפיה היא מנהלת מו"מ לכניסה לרשת האופנה המוזלת אורבניקה, עוברת קסטרו לצעדים אופרטיביים. אתמול דיווחה החברה כי חתמה על הסכם לרכישת 50% מרשת אורבניקה תמורת 90 מיליון שקל, השקעה שתיכנס לתוך החברה. עסקה זו מעניקה לאורבניקה שווי של 180 מיליון שקל אחרי הכסף.

רשת אורבניקה, שהחלה לפעול אשתקד, מונה כיום חמש חנויות ומתכננת לפתוח ארבעה סניפים נוספים במהלך 2017, בין היתר, בקניון עזריאלי חיפה ובמתחם ביל"ו. חלק מבעלי המניות של החברה הנרכשת הם גם בעלי מניות בחברות הודיס, טופ טן, קרולינה למקה ואקססוריז, אשר קסטרו מחזיקה ב-26.4% מהון המניות שלהן.

מהדוחות שצירפה קסטרו לדיווח לבורסה עולה, כי אורבניקה רשמה הכנסות של 81 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2016. הרווח התפעולי היה 4.1 מיליון שקל, והרווח הנקי בתקופה זו עמד על 3.4 מיליון שקל. החברה צופה כי תסיים את השנה הנוכחית עם הכנסות של 118-120 מיליון שקל ורווח נקי של 7-8 מיליון שקל. את שנת 2015, שבה פעלה באופן חלקי, סיימה הרשת עם הכנסות של כ-40 מיליון שקל, ועם רווח נקי של 2 מיליון שקל.

עם השלמת העסקה, לקסטרו ולקבוצת בעלי המניות הקיימים בחברה הנרכשת ערב השלמת העסקה תהיה הזכות למנות כל אחת שני דירקטורים לדירקטוריון החברה הנרכשת. ההסכם כולל התחייבות לחלוקת דיבידנד שנתי בשיעור של 50% לפחות מהרווחים השנתיים הראויים לחלוקה. לעסקה מספר תנאים מתלים ובהם אישור הממונה על ההגבלים העסקיים, וקבלת הסכמות צדדים שלישיים, בין היתר חלק ממשכירי הנכסים שבהם פועלת הרשת, וכן גורמים בנקאיים. עוה"ד יוני פויכטונגר ועידו ארליך ממשרד נשיץ ברנדס אמיר ועו"ד עמיר פולטין ייצגו את חברת אורבניקה בעסקה.

גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו ומבעלי השליטה, אמר כי "ההסכם מאפשר תנופה מואצת לצמיחת החברה. אנו בטוחים כי כתוצאה מהרכישה נוכל גם ליהנות מהסינרגיה בין החברות, ובכוונתנו לפעול למיצוי הפוטנציאל אשר יאפשר לנו צמיחה נוספת גם בעתיד".

נבנה על המותג בר רפאלי

מבנה הבעלות על רשת אורבניקה, המוחזקת באמצעות חברת פאלו ריטייל, דומה לזה של קבוצת הודיס שקסטרו רכשה כרבע ממניותיה לפני ארבעה חודשים - למעט שותף קנדי שעליו הצהירו בעלי הרשת, אך הוא אינו רשום כבעל מניות ברשם החברות. בדומה להודיס, גם באורבניקה ישנו ריבוי של שותפים, הכוללים את יוסי גביזון, העומד בראש קבוצת הודיס ומחזיק ב-31% מהמניות; אלי גבי שמחזיק ב-21% מהמניות; ושותפים נוספים, כמו אורן בר גיל, ניצן ישראלי ומריאנו קרפ. מי שעוד מחזיקות במניות אורבניקה (ובהודיס) הן הדוגמנית בר רפאלי (2% מהמניות) ואמה ציפי (1%).

השיווק של אורבניקה נבנה על המותג בר רפאלי, המשמשת כפרזנטורית של הרשת לצד היותה פרזנטורית של הרשתות האחרות בקבוצת הודיס - הודיס וקרולינה למקה.

אורבניקה חנכה את הסניף הראשון שלה במאי 2015 בסינמה סיטי בראשל"צ, אשר משתרע על שטח של 2,500 מ"ר, בשתי קומות. מאז פתחה הרשת ארבעה סניפים נוספים - בביג פאשן אשדוד, בקניון הנגב בבאר שבע, בקניון עזריאלי בת"א ובקניון מול הים באילת.

אורבניקה מציעה אופנה לכל המשפחה, מינקות ועד לגיל המבוגר, והפריטים בחנות כוללים אופנת בייסיק, בגדי ערב, בגדי ספורט, הלבשה תחתונה, וכן נעליים, תכשיטים, תיקים ואקססוריז.