בתים על גלגלים: הלהיט החדש של מרצדס שצובר תאוצה

שוק רכבי הקמפינג הקומפקטיים עושה טוב למרצדס, וכעת מצטרף דגם חדש לפלח שצובר תאוצה ■ מציע מבחר אפשרויות שונות לסידור המרחב הפנימי הרכב, לצד מטבח, תאי אחסון ומרחב שינה ל-5 אנשים

מרצדס מסחרית חדשה 2017/ צילום: מתוך הוידאו
מרצדס מסחרית חדשה 2017/ צילום: מתוך הוידאו

שוק ואני הקמפינג הקומפקטיים עושה טוב למרצדס. אחרי שבשנת 2014 הציגו את דגמי ה-מרקו פולו וה-מרקו פולו אקטיביטי, השנה הם מוסיפים דגם שלישי למשפחת ואני המרקו פולו שיוצג בתערוכה בשטוטגארט גרמניה. המרקו פולו הוריזון החדש מצטרף אם כך לשאר הדגמים ומוסיף אלטרנטיבת קמפינג פשוטה וורסאטילית לדגמי ה-V CLASS של מרצדס.

במרצדס אומרים שההוריזון החדש, משלב בין קודמיו, המרקו פולו והמרקו פולו אקטיביטי במטרה למשוך קהלי יעד חדשים. ההוריזון החדש מציע כסטנדרט אפשרויות שלא היו קיימות בקודמיו כגון הגה עם בקרי תפקוד שונים עם מחשב ניווט, מערכת מרצדס ME CONNECT, פגושים בצבע הרכב, פנים רכב מהודר ועוד. ההוריזון מציע גם בקרת שיוט אקטיבית, כיסוי של הרכב ב 360 מע' לסיוע בחניה ומערכת מולטימדיה. חבילת ה-AMG היוקרתית, ניתנת גם היא לבחירה.

ההוריזון חולק עם קודמו, האקטיביטי, את בסיס המרכב, מבחר האפשרויות השונות בסידור המרחב הפנימי, כלי המטבח, אחסון ותאי לבוש, מרחב שינה לחמישה וכו'. רוכשי ההוריזון יוכלו לבחור בין מספר סידורי ישיבה, הכוללים כיסאות קדמיים מסתובבים ושורות ספסלים אחוריים אשר נפתחים למיטות. רוכשי הואן, יציינו במעמד הרכישה כמה אנשים יאכלס הואן כך שיותאם לכל רוכש בצורה המיטבית. כמו כן, גג הואן נפתח כלפי מעלה להגדלת מרחב הראש ואפשרות לפריסה מיטה זוגית.

ההוריזון יגיע עם מגוון מנועי הדיזל של ה V CLASS, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 7 הילוכים, הנעה אחורית כסטנדרט והנעה 4X4 אפשרית כתוספת. מתחילת מרץ יהיה אפשרי לרכוש את הרכב גם עם גג זכוכית. המרקו פולו הוריזון ימכר החל מ-55,700 דולר. במרצדס מתכננים להרחיב את הפצת ואני המרקו פולו ב-2017 על ידי יצור המארקו פולו עם הגה בצד הימני לטובת השוק הבריטי והמארקו פולו אקטיביטי עם הגה בצד הימני לטובת השוק האוסטרלי.