צפו: השינוי הדרמטי בפייסבוק שעלול לעצבן את כולם

ברשת החברתית הפופולרית בעולם הכריזו השבוע על שינויים בפיד, כשסרטוני הווידאו ינוגנו מעתה באופן אוטומטי עם סאונד כברירת מחדל ■ בקרוב גם תושק אפליקציה חדשה לטלוויזיות חכמות

פייסבוק /  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
פייסבוק / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ברשת החברתית פייסבוק מתוכננים מספר שינויים בזמן הקרוב, מרביתם בתחום הווידאו וכהמשך ישיר להשקת הווידאו לייב לפני כחצי שנה.

ראשית, ברשת החברתית משפרים את נגן הווידאו שלהם, כך שיהיה אפשר לנגן סרטונים בזמן שעוברים לאפליקציה אחרת. לפי הודעה של הרשת החברתית על שינויים בפיד, סרטוני וידאו ינוגנו עם סאונד כברירת מחדל. היום הם מנוגנים מושתקים כאשר גוללים בפיד, או לא מנוגנים בכלל אם מכבים את זה.

בנוסף תשיק החברה בקרוב אפליקציה חדשה עבור טלוויזיות חכמות, אשר תסייע למשתמשים של הרשת החברתית ליהנות מסרטוני וידאו על מסך גדול.

האפליקציה תוצע לקהל הרחב בחנויות האפליקציות השונות עבור הטלוויזיות החכמות: Apple TV, סמסונג סמרט ואמזון-פייר ( Amazon Fire TV)

עם פיתוח האפליקציה מעוניינת פייסבוק להפוך את הרשת החברתית ליריב שקול לנטפליקס, הולו ויו-טיוב. פייסבוק מכניסה את ידה עמוק לכיס כשמדובר בווידאו, שהוא הדבר החם הבא מבחינתה, וכמוה גם המתחרות.

אלפבית, החברה-האם של גוגל, מתכננת, כפי שכבר הודיעה לפני מספר חודשים, להשיק רשת ערוצי טלוויזיה בתשלום על גבי פלטפורמת יו-טיוב, כשחברות כמו: NBC Universal, Viacom, TwentyFirst Century Fox and CBS מתעתדות לקחת בו חלק. התוכנית אמורה לצאת לפועל במהלך 2017. 

בשבועות הקרובים מתכננת הולו (HULU) להשיק רשת כבלים ברשת, מהלך שמהווה תגובה לחברת AT&T’s, שהשיקה רק בנובמבר 2016 שירות וידאו ON-DEMAND משלה בשם IDIRECTV Now, המציע עבור המשתמשים בעבור 35 דולר לחודש 100 ערוצים.

גם לחברת אמזון יש תוכניות להפוך למעצמת בידור ומדיה עולמית, והיא משקיעה הון-עתק על הפקות מקור, ערוצי אנימה וספורט שישודרו על גבי הרשת כערוץ טלוויזיה מסחרי.

צפייה בווידאו על גבי הרשת, אם על מסך קטן ואם על מסך גדול באמצעות אפליקציות כמו זו של פייסבוק, הולכת ותופסת תאוצה. עד שנת 2019, 82% מהתנועה באינטרנט תהיה וידאו - כך אומר ראלף ג'ייקובס, מנהל מחלקת שיווק ומכירות בחברת וריזון קומיוניקיישן, חברת תקשורת אמריקאית המספקת שירותי תקשורת סלולרית, טלפוניה, מערכות מידע ושירותי פס רחב ללקוחות בארצות-הברית ובעולם.

התנועה המוגברת בווידאו תיצור לחץ עצום ברשת, וחברות השידור שירצו להבטיח שהשירותים שהן מעניקות יעבדו כראוי, צריכות להיערך כבר היום ולבנות תשתיות משופרות יותר. רק כדי לסבר את האוזן, לנוכח התפשטות הווידאו ברשת, נספר לכם כי ב-2016 הוקמו 27 פלטפורמות סטרימינג חדשות בארה"ב בלבד, והשנה הצפי הוא ליותר.