פאסט פוד - הדור הבא: מסעדה חדשה ביפן עם רעיון מהפכני

זה ידוע שהיפנים הם חובבי טכנולוגיה מושבעים וחובבי מכונות אוטומטיות ■ עכשיו קחו את שני הדברים האלה יחד ותוכלו אולי להבין את סוד קסמה של מסעדת Jihankishokudo החדשה הפועלת ללא אנשי צוות בכלל

מסעדה חכמה, זיהוי פנים KFC smart restaurant / צילום: וידאו
מסעדה חכמה, זיהוי פנים KFC smart restaurant / צילום: וידאו

זה ידוע שהיפנים הם חובבי טכנולוגיה מושבעים ובין היתר גם חובבי מכונות אוטומטיות. עכשיו קחו את שני הדברים האלה יחד ותוכלו בוודאי להבין את סוד קסמה של מסעדת Jihankishokudo, הפועלת ללא אנשי צוות אלא אך ורק בעזרת מכונות אוטומטיות. המסעדה ממוקמת בעיר Isesaki ביפן, רק שעתיים מטוקיו.

המסעדה, שכאמור ריקה מאנשי צוות, מעוצבת בסגנון רטרו-יפני ומציעה מפרט עשיר של מכונות אוטומטיות שמציעות מגוון מאכלים מכל העולם, ותשכחו מחבילת הבייגלה בניילון - מדובר בטוסטים, נודלס ואפילו המבורגר חם ישירות מן המכונה, בעלות של 300 ין, כלומר כ-10 שקלים.

ההמבורגר מתחמם במכונה במשך כ-30 שניות ומוגש לסועד בתוך קופסת קרטון. ההמבורגר הפופולרי ביותר במסעדה הוא זה שמגיע עם רוטב טרטר.

באותה שיטה תוכלו לקבל מנת נודלס בקערה בעלות של 13 שקל, טוסט איטלקי בעלות של 8 שקלים וגם מרק טמפורה אודון בעלות של 330 ין השקולים לכ-11 שקל.

על-פי בעלי המסעדה, המקום תוכנן כך שיהווה מוקד משיכה למשפחות, בניגוד לחשיבה המקובלת שמכונות המזון ממוקמות באתרי בילוי של צעירים המבלים במשחקי מכונות למיניהן.

יפן היא לא המקום היחיד שמציע המבורגרים ישירות מהמכונה. בינואר 2017 חברת מקדונלד'ס הציגה מכונה אוטומטית להזמנת ביג-מק מותאם אישית, כחלק ממסע הקידום ל"גראנד מק" החדש.

בקצב הזה נראה כי המכונות האוטומטיות בהן המוצר מגיע תוך 30 שניות מרגע ההזמנה הן הדור הבא של הפאסט פוד.