אושר לקריאה ראשונה: yes והוט יוכלו לשדר את ערוץ i24news

הערוץ שבבעלות פטריק דרהי, שהוא גם בעל השליטה בהוט, משדר מישראל חדשות באנגלית, בערבית ובצרפתית ■ כיום אוסר החוק על yes ועל הוט לשדר ערוץ חדשות בינלאומי שבסיסו בישראל

לוגו i24NEWS
לוגו i24NEWS

ערוץ i24news, שבבעלות פטריק דרהי, מתקרב למסכי הצופים בישראל. היום (ב') אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת לקראת קריאה ראשונה את החוק שיזם ח"כ נחמן שי (המחנה הציוני), שיאפשר ל-yes ולהוט להעביר לצופים בישראל גם ערוצי חדשות בינלאומיים המשודרים מישראל.

ערוץ i24news, שמשדר מאולפניו ביפו באנגלית, בערבית ובצרפתית, עלה לאוויר ביולי 2013, והוא מחזיק אולפנים גם בצרפת ובארה"ב. הערוץ משדר חדשות ונוקט קו שאותו ניתן להגדיר כפרו-ישראלי. בשל העובדה שהוא נמצא בשליטת חברת אלטיס של פטריק דרהי, שהיא גם בעלת השליטה בחברת הוט, עלתה בדיונים שאלת הבעלות הצולבת.

היום אישרו חברי הכנסת כי המועצה לשידורי כבלים ולוויין תוכל לאשר ל-yes ולהוט לשדר ערוץ חדשות בינלאומי בהתאם לכללים שתקבע, שיוודאו כי עיקר שידורי הערוץ מיועדים לציבור שמחוץ לישראל וכן תוודא את עצמאותה של מערכת החדשות שלו. בדיון נקבע כי המועצה תצטרך לקבוע את הכללים תוך 90 יום מיום פרסום החוק ברשומות.

את יוזמת החקיקה מוביל כאמור ח"כ שי, אך על החוק שלו חתמו גם חברי כנסת נוספים ממפלגתו, כמו מרב מיכאלי ואיתן כבל, וגם חברי כנסת ממרצ, יש עתיד, כולנו, הליכוד, ש"ס וישראל ביתנו.

החוק גם אושר בוועדת השרים לענייני חקיקה, כך שסיכוייו להמשיך ולהתקדם במסלול החקיקה נראים טובים.