עו"ד שפטל: "התביעה הצבאית צמאה לדמו של אלאור אזריה"

פרקליטו של אזריה טוען כי הערעור שהגישה התביעה הצבאית על עונשו של החייל הוא "חצוף ושקרי ולא נובע משום שיקול ענייני, אלא נעשה מתוך נקמה. אם אלאור לא היה מערער – גם הערעור הזה לא היה מוגש"

עוד יורם שפטל / צלם: יונתן בלום
עוד יורם שפטל / צלם: יונתן בלום

פרקליטו של אלאור אזריה, עו"ד יורם שפטל, מגיב לערעור שהגישה היום (ג') התביעה הצבאית על העונש המקל שנגזר על החייל היורה. "זוהי נקמה נמוכה, עלובה ודוחה, כתגובה על הערעור של אלאור עצמו, שאלמלא היה מוגש - גם זה לא היה מוגש", אמר שפטל בשיחה עם חדשות 2 Online.

"זה ערעור חצוף, שקרי, שמלמד ומוכיח את מה שאני טוען כל הזמן - התביעה, הפצ"ריה ליתר דיוק, צמאה לדמו של אלאור אזריה", אמר שפטל. "אנחנו רואים את זה מכך שהעונש המרבי שהם דרשו הוא 5 שנים, ובית המשפט נתן פחות משליש. אין כמו העניין הזה כדי להוכיח את צימאון הדמים של הפצ"ריה לדמו של אלאור השפוך".

"הערעור לא נובע משום שיקול ענייני אלא כמעשה נקמה נגד אלאור, על זה שהוא זועק לחפותו ובהחלט משתמש באמצעים שהחוק מעמיד לרשותו כדי לתת ממש לטענה שלו שההרשעה היא מופרכת לחלוטין ומנותקת מהעובדות", הוסיף הפרקליט. "זה הליך שאין בינו לבין שיקול ענייני כל שהוא ולא כלום". 

 

בערעור שהגישה הפרקליטות הצבאית מוקדם יותר נטען כי עונשו של אזריה צריך לעמוד על בין 3-5 שנים. "מן הדין להחמיר בעונשו של אזריה והעמדתו על 36 עד 60 חודשים", נכתב בערעור. "העונש שהושת על אזריה מקל בצורה מופרזת ואינו עולה בקנה אחד עם רמת הענישה המקובלת והראויה למעשיו".

"מתחם הענישה שקבעה דעת הרוב בבית הדין אינו הולם את מעשיו של אזריה ואת נסיבותיו החמורות של האירוע. העונש חורג בצורה משמעותית ביחס לרמות הענישה המקובלות על-פי פסיקת בית המשפט העליון ואינו מעביר לחיילי צה"ל ולחברה כולה את המסר הערכי הראוי בנסיבות העניין".