הפחד לפספס את "מובילאיי הקטנה": פורסייט גייסה 23.5 מ' ש'

זאת בהנפקה של כ-17% ממניותיה ■ פורסייט נמצאת במרדף אחרי החברה הישראלית המובילה בתחום, מובילאיי, שהיום דווח על מכירתה לאינטל תמורת כ-15 מיליארד דולר

מכוניות חדשות / צילום: תמר מצפי
מכוניות חדשות / צילום: תמר מצפי

חברת פורסייט (Foresight), הפועלת בתחום החם של מניעת תאונות דרכים ופיתוח פתרונות תוכנה עבור מערכות עזר מתקדמות לנהג (ADAS) ולאפליקציות נהיגה אוטונומיות, גייסה 23.5 מיליון שקל בהנפקה של כ-17% ממניותיה.

פורסייט  עדיין נמצאת ב"שלב ההוכחה", ולמעשה נמצאת במרדף אחרי החברה הישראלית המובילה בתחום, מובילאיי, שהיום (ב') דווח על מכירתה לאינטל תמורת כ-15 מיליארד דולר. בתשעת החודשים הראשונים של 2016 רשמה החברה הפסד של 47 מיליון שקל, ובקופתה נותרו בסוף ספטמבר אשתקד מזומנים בהיקף של כ-18 מיליון שקל.

פורסייט התכוונה לגייס 20.6 מיליון שקל, אולם החליטה להגדיל את היקף הגיוס בעקבות ביקושים גבוהים שקיבלה. הגיוס נעשה לפי מחיר מניה של 1.90 שקלים, נמוך בכ-14% ממחיר המניה בסגירת המסחר אתמול. בנוסף, קיבלו משתתפי ההנפקה על כל מניה שרכשו אופציה למימוש במניה נוספת במחיר של 80 סנט (2.92 שקל).

גיוס לחיזוק ההון העצמי והמו"פ

בגיוס ההון השתתפו ציפורה ואריאל מעוז ממשפחת קרסו, בעלי יבואנית מכוניות ניסאן ורנו; ד"ר יואב בן דרור, עומר גלעין ואדי שפירא, מייסדי חברת האלגוטריידינג המשגשגת פיינל; בריאן קופר, ממייסדי ריטליקס; אילים קרנות נאמנות, תכלית מדדים, קרן הגידור חצבים ועו"ד שמוליק זיסמן.

בפורסייט מציינים כי ההון שגויס יסייע לחברה בהאצת תהליכי המו"פ והמסחור של מערכת הדגל שלה. כמו כן, נוכח הערכות ובחינת כניסת החברה לשוק ההון האמריקאי, עליהן הודיעה החברה בעבר, גיוס זה יסייע לחזק את ההון העצמי שלה על מנת לעמוד בתנאי הסף הנדרשים לרישום מניות החברה למסחר בארה"ב. מניית פורסייט הגיבה לדיווח בעלייה של 7% במסחר בבורסה היום למחיר של 2.36 שקל. שוויה של החברה עומד על כ-160 מיליון שקל.

גילוי עצמים ב-100%

בחודש שעבר השיקה פורסייט את גרסת אלפא של מוצר הדגל שלה. המערכת שהושקה מורכבת מזוג מצלמות וידאו, אשר מותקנות בקדמת הרכב ונועדו לספק יכולת ראייה תלת-ממדית, ותוכנת מחשב אשר מותקנת ברכב ונועדה לעבד ולנתח, באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, את התמונה שמתקבלת ממצלמות הווידאו. על בסיס הניתוח, המערכת מגלה את הסכנות שבכביש ומתריעה לנהג מפני תאונת דרכים שעלולה להתרחש בעקבות הסכנה שהתגלתה.

בספטמבר אשתקד זכתה מניית פורסייט להמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 3.15 שקל מחברת המחקר אדיסון, במסגרת פרויקט האנליזה של הבורסה לניירות ערך. "לחברה יעד של הסתברות גילוי עצמים של 100% באור יום, בכל תנאי מזג האוויר ותאורה. באם תצליח להציג שיפורים מהותיים ברמת הבטיחות בתפקוד מערכות ADAS, אנו מצפים כי החברה תגדיל משמעותית את שוויה בשוק המוצרים לגילוי משתמשי דרך פגיעים (VRU). לשוק זה צפוי, לפי מחקרים שלABI Research, שיעור צמיחה שנתי משוקלל של 49% במהלך העשור הקרוב", כתבו האנליסטים אנה בוסונג וריצ'רד ג'נס.

"בעקבות הצלחות מוקדמות בשלבי הניסוי, אנו מניחים כי החברה תצליח להגיע ל-100% גילוי עצמים בכל תנאי מזג האוויר עבור מוצר הפרימיום שלה, וכן תצליח להציג יתרונות בטיחות מהותיים ביחס לשוק.

"לפיכך, אנו חוזים כי עד 2025 לחברה יהיה נתח של 3% בשוק העולמי (6% בסין ו-2% בשאר העולם)", העריכו באדיסון.