גזית גלוב רכשה את 30% הנותרים בנכס בברזיל ב-108 מיליון ש'

נכון לסוף 2016 עמד שווי הנכסים המניבים של החברה בברזיל על כ-2.1 מיליארד שקל

חברת גזית גלוב  מממשיכה להרחיב את השקעתה בעיר סאו פאולו, שנחשבת לבירה העסקית של ברזיל. גזית גלוב דיווחה היום (ה'), כי רכשה את 30% הנותרים מהבעלות בנכס המסחרי Extra Itaim, הממוקם בשדרת JK (Juscelino Kubitschek), תמורת 94 מיליון ריאל (108 מיליון שקל). העסקה משקפת לנכס כולו שווי של 313 מיליון ריאל (360 מיליון שקל).

הנכס המסחרי ממוקם ברובע הפיננסי החדש של סאו פאולו, אחד האזורים החזקים בעיר מבחינת הרכב האוכלוסייה. ברדיוס של כ-5 ק"מ מסביב לנכס מתגוררים כ-1.5 מיליון תושבים, והאזור כולו נחשב לאחד המבוקשים והצפופים בעיר. שכונת Itaim, שבה נמצא הנכס, ידועה גם בשל מקבץ בנייני משרדים מסוג A, המושכרים בין השאר לתאגידים בינלאומיים דוגמת פייסבוק, גוגל, גולדמן זאקס, בלומברג וקרדיט סוויס.

בנכס הנרכש פועל כיום היפרמרקט (שילוב של חנות מזון עם חנות כלבו) גדול, והוא כולל שטחי השכרה בהיקף של 57 אלף מ"ר. לדברי מיה שטרק, מנכ"לית גזית ברזיל, "השלמת רכישת הבעלות המלאה על נכס משמעותי זה, הממוקם באחד האזורים האטרקטיביים ביותר בעיר, היא נדבך נוסף במימוש האסטרטגיה לצמיחת תיק הנכסים האורבני של גזית גלוב באחת מחמשת הערים המאוכלסות ביותר בעולם, סאו פאולו".

גזית גלוב פועלת בסאו פאולו זה כעשר שנים, ובבעלותה שמונה מרכזים מסחריים מניבים בעלי שטח השכרה כולל של 136 אלף מ"ר. נכון לסוף 2016, עמד שווי הנכסים המניבים בברזיל על 1.8 מיליארד ריאל (כ-2.1 מיליארד שקל) ושיעור התפוסה בהם עמד על 93%. נוסף על כך, מחזיקה החברה בסאו פאולו קרקעות להשקעה בשווי של 33 מיליון ריאל (38 מיליון שקל).

ב-2016 הניבו הנכסים המניבים בברזיל רווח גולמי מפעילות השכרה (NOI) של 68 מיליון ריאל (78 מיליון שקל), ונכון לרבעון הרביעי של השנה היוותה פעילות זו 5% מה-NOI של גזית גלוב. עם זאת, שיעור זה עתיד לגדול השנה עקב מכירת נתחים מפעילויות הקבוצה בארה"ב ובקנדה, והפסקת איחוד התוצאות הכספיות של פעילויות אלו בדוחות גזית גלוב החל מהרבעון הראשון של 2017.