מקאן ואדלר מובילים במספר המועמדויות בגמר תחרות האפי

למקאן ולאדלר יש 14 מועמדויות ■ בפער ניכר מאחור - ראובני עם 8 מועמדויות ובאומן עם 4

 

 

קבוצות הפרסום מקאן תל-אביב ואדלר-חומסקי הן אלה שהצליחו להעפיל עם מספר העבודות הגבוה ביותר לשלב הגמר בתחרות האפ"י 2017- תחרות הפרסום שמודדת את האפקטיביות של מהלכי הפרסום שבלטו השנה בשוק הישראלי.

קבוצת מקאן העלתה לגמר 14 עבודות, מתוכן 3 עבודות שנוצרו במקאן וואלי - הסניף הדרומי של קבוצת מקאן; וגם אדלר-חומסקי עלו עם 14 עבודות.

מבחינת העבודות שמגיעות לשלב הגמר, שני המשרדים מובילים בפער ניכר על משרדים אחרים, שרובם הצליחו לעלות עם מספר בודד של עבודות.

ככלל, שלב הגמר של האפ"י מאופיין בייצוג דליל של משרדי פרסום: ראובני-פרידן ממוקם במקום השלישי מבחינת מספר העבודות שהעלה לגמר, עם 8 עבודות. כזכור, ראובני-פרידן ומקאן תל-אביב בחרו השנה להשתתף אך ורק בתחרות האפ"י, ולא הגישו עבודות לתחרות קקטוס הזהב, שמודדת בעיקר את קריאטיביות המהלכים הפרסומיים אך לא את האפקטיביות שלהם.

באומן-בר-ריבנאי, המוביל במספר המועמדויות בשלב הגמר בתחרות קקטוס הזהב, מעלה לשלב הגמר של תחרות האפ"י 4 עבודות. גיתם BBDO מעלה 4 עבודות, מתוכם שתיים משותפות עם אדלר-חומסקי. יהושע TBWA מעלה 3 עבודות. משרד הפרסום המגזרי אפאק מעלה שתי עבודות. גליקמן-שמיר-סמסונוב, מנצ', לעומק התודעה וגריי טינטראקטיב מעלים עבודה אחת לכל משרד.

בסך-הכול העפילו לשלב הגמר בתחרות 52 מהלכים שיתחרו ב-19 קטגוריות, ובראשן הקטגוריה היוקרתית Effie Platinum. בין המועמדים לשלב האפ"י פלטיניום נמנים אדלר-חומסקי עם עבודות לשטראוס,  בנק הפועלים ושופרסל; באומן-בר-ריבנאי עם מועמדות לביטוח ישיר; ראובני-פרידן עם עבודה לויסוצקי; גליקמן-שמיר-סמסונוב עם עבודה למעדנות מקבוצת תנובה; מילקו מקבוצת החברה המרכזית למשקאות שהוגש על-ידי משרד הפרסום יהושע TBWA, כמו גם טמפו עם העבודה "כך כבשנו את סצינת הקראפט המקומי" - עבודה לגולדסטאר שגם היא הוגשה ללא משרד פרסום שחתום עליה.

לתחרות האפ"י הוגשו השנה 107 מהלכים של החברות הגדולות במשק באמצעות 18 משרדי פרסום. בשלב א' השופטים התבקשו לשפוט את המהלכים לאחר קריאת עבודה מפורטת, הכוללת הצגת נתונים, מטרות, דרכי פעולה ותוצאות המהלך. לצד העבודה הגישו החברות מצגת ובה כל האלמנטים הקריאטיביים אשר ליוו את המהלך.

השיפוט בשלב ב' ייערך במפגשי שיפוט פרונטליים, במסגרתו ייפגשו השופטים ויקיימו דיונים סביב העבודות, ובסופם כל שופט ינקד את העבודות באופן אישי. לאחר מכן נבחרת מנכ"לים של חברות מובילות במשק תדרג את המהלכים השיווקיים שעלו לגמר ב-Effie Platinum. הציון שלהם יהווה 50% מסך הציון הכולל.

תחרות האפ"י - הנערכת בישראל זו השנה ה-17 על-ידי איגוד חברות הפרסום, איגוד השיווק הישראלי והמי"ל - בוחנת, מזהה ומדרגת את המותגים אשר הובילו את המהלכים השיווקים והפרסומיים האפקטיביים ביותר.