אחרי השביתה: הסכם קיבוצי חדש בכלל ביטוח

ההסכם בין העובדים להנהלה הפך להסכם קיבוצי ■ שכר המינימום בחברה יהיה של 6,000 שקל ■ מענקים לעובדים

איזי כהן / צילום: תמר מצפי
איזי כהן / צילום: תמר מצפי

הסכם קיבוצי חדש למשך 4 שנים נחתם היום (ג') בכלל ביטוח. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל קבוצת כלל ביטוח איזי כהן, נציגי הנהלת הקבוצה ויו"ר ועד העובדים בחברה רוני רז, חתמו היום (ג') על הסכם קיבוצי חדש לעובדי כלל.

ההסכם יחול על כ-3,200 עובדי החברה והוא ממשיך את הוראות ההסכם הקיבוצי הראשון שנחתם בחברה לפני כשלוש וחצי שנים. 

ההסכם מסדיר את מנגנון תשלום השכר לעובדים וקובע תוספת שכר שנתית בשיעור ממוצע של 3%-4%, שתהיה מורכבת מתוספת שכר קבועה בגובה 1.5% לכלל העובדים הזכאים וחלק נוסף שיינתן באופן דיפרנציאלי על פי קריטריונים שונים. ע"פ ההסכם, עובדי כלל יקבלו תוספות שכר מצטברות בגובה ממוצע של 12%. בנוסף לתוספות השכר, ההסכם נושא בשורה חשובה גם לגבי הגדלת ההפרשות הפנסיוניות של העובדים. על פי ההסכם, החל ממשכורת חודש יולי 2017, סכום הפרשת המעסיק לתגמולים יועלה מ-6.5% ל-7.5%.

כחלק מההסכם נקבע גם כי כמאה עובדי קבלן המועסקים כיום בחברה באמצעות חברת קבלן חיצונית ייקלטו להעסקה ישירה.

ההסכם קובע גם את הגדלת הבונוס השנתי המחולק לעובדים על פי ביצועי החברה. בכפוף לעמידת החברה ביעדים, בין השנים 2017-2020, העובדים יהיו זכאים לתשלום מיוחד במועד תשלום משכורת חודש אפריל. לטובת תשלום הבונוס, בשנה שבה הרווח השנתי של כלל החזקות יהיה 300 מיליון שקל ומעלה - החברה תקצה תקציב של 2.5% מעלות השכר השנתית של העובדים שעליהם חל ההסכם הקיבוצי.

בשנה שבה הרווח השנתי יהיה גבוה מ-400 מיליון שקל, תקציב הבונוס המחולק לעובדים יעמוד על 3% מעלות השכר, וככל שהרווח יהיה בין 300 ל-400 מיליון שקל, יגדל התקציב באופן יחסי בטווח שבין 2.5% ל-3%. במקרה בו הרווח השנתי של כלל החזקות יהיה 300 מיליון שקל ומעלה, החברה תקצה לכל העובדים הזכאים גם אופציות למניות בכלל החזקות, בתקציב של 0.5%-1% מעלות השכר השנתית של העובדים.

ההסכם מתייחס גם לשיפור תנאי העובדים החדשים בחברה. עובדים אשר נקלטו מנובמבר 2012 והם יהיו זכאים לתשלום מענק התמדה ומצוינות שנתי בגובה 2,000 שקל, בסכום מצטבר של 6,000 שקל לאורך תקופת ההסכם.