שתי פרות מניבות ולא מדווחות רעו אונליין. עד שבאה רשות המסים

רשות המסים סימנה את ההון השחור ברשת - והחלה לעצור מעלימי הכנסות ממכירות אונליין ■ הפעם נתפסו שני ישראלים "נורמטיביים", מב"ש וראשל"צ, שניהלו השלמות הכנסה משגשגות אך לא מדווחות ■ למדריך גילוי מרצון

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

רשות המסים סימנה לאחרונה את ההון השחור באינטרנט, וכעת היא מתחילה במעצרים של מעלימי ההכנסות ממכירות אונליין: אתמול (א') עצרה רשות המסים שני ישראלים החשודים בהעלמת הכנסות בהיקף מיליוני שקלים בגין מכירות ברשת האינטרנט. מדובר במעצרים ראשונים במסגרת חקירה מאומצת שמנהלת רשות המסים בנושא העלמת הכנסות בזירת המסחר האלקטרוני.

החשודים הם אסאם סלמאן, בן ה-56 מתל-שבע, העובד כשכיר באוניברסיטת באר-שבע ומפעיל אתר אינטרנט אשר עוסק במשחקי אונליין לילדים; ואלכסנדר באלוי הירש, בן 42 מראשון-לציון, אשר מכר על-פי החשד מטבעות נדירים ועתיקים לאספנים באתר eBay.

על-פי החשד, בין השנים 2010-2015, במשך כ-5 שנים, הפיק סאלמן הכנסות לא מדווחות בהיקף 3 מיליון שקל ממכירת שטחי פרסום באתר האינטרנט שהפעיל המאפשר משחקי אונליין לילדים. במסגרת החקירה נערך חיפוש בביתו של סאלמן, ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב. סלמאן נחקר, וכך גם בנו ואשתו של הבן, החשודים במעורבות בפעילות העסקית הלא מדווחת.

החשוד השני, הירש, מכר על-פי החשד מטבעות באתר eBay בסכום של כ-800 אלף שקל, בין השנים 2015-2010. זאת, ללא שדיווח לרשות המס על פעילות זו. מבקשת המעצר בעניינו של הירש עולה כי עבד כשכיר בין השנים 2014-2012, וכיום אינו עובד באופן רשמי.

מהמידע שנאסף בחקירה עלה כי להירש יש פרופיל באתר eBay, במסגרתו עסק בפעילות ענפה של מכירת מטבעות ושטרות כסף עתיקים לאספנים ברחבי העולם. במסגרת חיפוש שנערך בביתו נתפסו מסמכים וחומרי מחשב, והוא הובא לחקירה. 

בית המשפט השלום בתל-אביב הורה אתמול על שחרורם של סלמאן והירש ממעצרם בתנאים מגבילים.