מורה שלא קיבלה שי לפסח תובעת 50 אלף מארגון המורים

המורה, שביטלה את חברותה בארגון המורים, טוענת: "ארגון עובדים יציג חייב לנהוג בשוויון כלפי כל העובדים אותם הוא מייצג - גם אם הם חברים בארגון עובדים אחר"

תלמידים בית הספר / צילום: תמר מצפי
תלמידים בית הספר / צילום: תמר מצפי

מורה העובדת במשרד החינוך, אשר לא קיבלה שי לפסח כיוון שביטלה את חברותה בארגון המורים, תובעת את משרד החינוך ואת ארגון המורים בטענה לאפליה. המורה תובעת לקבל את השי המגיע לה לטענתה בסך 500 שקל וכן פיצוי של 50,000 שקל בגין האפליה.

עמותת "יציגים", שהיא ארגון עובדים המאגד עובדי הוראה, ושאליה הצטרפה התובעת, הצטרפה אף היא לתביעה.

באמצעות עו"ד גל גורודיסקי טוענת המורה כי בינואר 2017 היא ביטלה את חברותה בארגון המורים והצטרפה לעמותת "יציגים". לדבריה, בעקבות ביטול החברות היא לא קיבלה שי לחג הפסח. למרות פניותיה אל ארגון המורים ואל משרד החינוך לשם בירור האופן שבו תוכל לקבל את השי לחג, היא לא קיבלה לטענתה כל מענה.

העובדת החליטה להגיש תביעה בדרישה לפיצוי ממשרד החינוך, בטענה כי הופלתה לרעה לעומת עובדים אחרים המשתייכים לארגון המורים, שכן עצם אי-חברותה בארגון המורים גרע ממנה את הזכות לקבל שי לחג וכן הטבות נוספות מהן נהנים עובדי משרד החינוך המשתייכים לארגון המורים.

לדברי עו"ד גורודיסקי, משרד החינוך נושא בעלות השי לחג ובכל הטבה אחרת הניתנת מארגון עובדים יציג לעובדים אותם הוא מייצג. לכן, נטען בתביעה, העובדת זכאית לקבל את השי לחג וכל הטבה אחרת במימון משרד החינוך - ללא קשר לחברותה בארגון המורים.

לטענת המורה, הפסקת תשלום השי לחג מהווה הרעה בתנאי עבודתה וכן הפרה של חוק הסכמים קיבוציים. בנוסף היא טוענת כי כארגון עובדים יציג, ארגון המורים חייב לנהוג בשוויון כלפי כל העובדים אותם הוא מייצג, גם אם הם חברים בארגון עובדים אחר, ומניעת השי לחג ממנה מהווה ייצוג לא הוגן.