מחקר: 40% מהחברות יאמצו פתרונות בינה מלאכותית עד 2018

במחקר של חברת IDC טוענים כי הבינה המלאכותית תיצור 800,000 משרות חדשות נטו בשוק העבודה העולמי ■ כל הפרטים בווידאו

אניטליגנציה מלאכותית / צילום: שאטרסטוק
אניטליגנציה מלאכותית / צילום: שאטרסטוק

 

מחקר של חברת המחקר IDC, שפורסמו על ידי חברת סיילספורס, טוען כי שימוש בטכנולוגיות המבוססות על בינה מלאכותית יוכלו להעשיר את יכולות העובדים ולשפר את הפריון שלהם, במיוחד בתחומים הקשורים לניהול קשרי לקוחות. על פי המחקר, ההכנסות של עסקים שיטמיעו פתרונות אינטליגנציה מלאכותית במערכות ניהול קשרי לקוחות יגדלו בשיעור של 1.1 טריליון דולר עד שנת 2021. זאת בעקבות ייעול פעילויות השיווק, המכירות והשירות. לא רק שאינטליגנציה מלאכותית לא תגרום לאבטלה, אלא שהיא תיצור 800,000 משרות חדשות נטו, יותר ממספר המשרות שתעלמנה.

על פי המחקר החדש, 2018 תהווה את שנת המפנה כשיותר מ-40% מהארגונים יאמצו פתרונות מבוססי בינה מלאכותית. כהמשך ישיר למחקר השיקה חברת סיילספורס את "איינשטיין" תחת ההבטחה - בינה מלאכותית לכל אחד.

מערכת חלוצית זו, הראשונה מסוגה בשוק על פי החברה, צפויה לחולל מהפיכה נוספת ביכולות של כל עסק, מהקטן לגדול. לראשונה, מערכת אינטליגנציה מלאכותית מתקדמת תהיה זמינה לכל ארגון כמוצר מדף ידידותי ורב עוצמה. ניתן יהיה לרתום אותה בקלות לניבוי הצלחה של עסקאות, ניבוי העדפות וטעמים משתנים של לקוחות, שיפור חוויות הלקוח ושיפור משמעותי בביצועי העסק, ע"י ניתוח נתונים בזמן אמת ומתן המלצות בהתאם.