ברעם קונה את חלקה של אמנת בברעם פרסום מקורי לפי 30 מ' ש'

אמנת חתמה על הסכם למכירת מלוא החזקותיה (44%) בברעם פרסום מקורי תמורת 6 מיליון שקל, וברעם גם תחלק לה דיבידנד של כ-7 מיליון שקל

גיא בר-עם / צילום: תמר מצפי
גיא בר-עם / צילום: תמר מצפי

כ-18 שנה לאחר שאיש הפרסום גיא ברעם חתם על הסכם להקצאת מניות חברת ברעם פרסום מקורי לחברת אמנת , הוא רוכש ממנה בחזרה את חלקה תמורת כ-13 מיליון שקל - בעסקה המשקפת לחברת הפרסום שייסד שווי של כ-30 מיליון שקל.

אמנת עדכנה כי חתמה (באמצעות החברה-הבת אמגון) על הסכם למכירת מלוא החזקותיה (44%) בברעם פרסום מקורי תמורת 6 מיליון שקל, ונוסף על כך תחלק ברעם לבעלי מניותיה טרם העסקה דיבידנד של כ-16 מיליון שקל, שמתוכו יעמוד חלקה של אמנת על כ-7 מיליון שקל.

ביצוע העסקה מתוכנן בימים הקרובים ותלוי בקבלת מימון בנקאי עבור ברעם ובהסכמת הבנק המממן לחלוקת מלוא סכום הדיבידנד.

עוד קובע ההסכם כי אמנת תמשיך לספק לברעם שירותי ניהול במשך שנה וחצי "בסכום שאינו מהותי לחברה", וכי אמנת לא תתחרה בעסקי ברעם במשך 5 שנים. באמנת מעריכים כי המכירה תניב לה רווח נקי של כ-3 מיליון שקל.

הסכם שיתוף-הפעולה בין ברעם לבין אמגון, שבה מחזיקה אמנת 65%, נחתם ב-1999, כשנתיים לאחר שברעם ייסד את חברת הפרסום, ומאז התפתחה פעילותה באופן ניכר.

זכויות פרסום על 13 גשרים בגוש דן

ברעם מעניקה שירותי מיקור חוץ לפרסומות על גבי קירות, גשרים ופיגומים בישראל, ובחברה מסבירים כי היא "מתמחה במתן פתרונות מקוריים למפרסמים תוך דגש על חדשנות בפיתוח וניהול מדיות פרסום". לברעם יש גם חברה הפועלת כבית הפקות בדפוס, לשילוט ומתן שירותי עיצוב והדפסה.

מתחילת 2012 מחזיקה ברעם את הזכויות לפרסום על 13 גשרים באזור גוש דן לתקופה 10 של שנים, ובסוף 2013 זכתה במכרז של רשות שדות התעופה למתן שירותי פרסום בכל נמלי התעופה, שדות התעופה ומעברי הגבול, עד סוף 2022.

עלות העסקת גיא ברעם בתפקידו כמנכ"ל חברת הפרסום עמדה ב-2016 על 2.4 מיליון שקל (200 אלף שקל בחודש) - שכללו דמי ניהול של 1.1 מיליון שקל, שכר של קרוב ל-900 אלף שקל ומענק של כ-400 אלף שקל - וזאת על בסיס דמי ניהול חודשיים של 180 אלף שקל ומענק המבוסס על תוצאות החברה.

אמגון, החברה שבאמצעותה מוחזקת ברעם פרסום מקורי, עוסקת במתן שירותי מיקור חוץ וניהול שירותים לוגיסטיים, והיא חלק מקבוצת מאמנת, המחזיקה בפעילויות בתחומי הייעוץ והמחשוב ונסחרת בבורסה בשווי של כ-145 מיליון שקל, אחרי טיפוס של כ-12% בערכה מתחילת השנה.

אמנת נמצאת בשליטת אברהם אסף, אילן שחם ושמואל בר-אור, ומתחילת השנה חילקה דיבידנד של כ-16 מיליון שקל. את מחצית השנה הראשונה סיכמה עם שחיקה של כ-12% בהכנסותיה, ל-160 מיליון שקל, בהשפעת ירידה במכירת ציוד מחשוב באחד הפרויקטים שלה וסיום פרויקט נוסף, אולם שיפרה את הרווחיות, והרווח הנקי שלה עלה ב-18% והתקרב ל-6 מיליון שקל.