ממקאן לרדיו: אלון שטיינפלד צפוי להתמנות למנכ"ל שפ"א

יחליף את ענת ארדיטי, מנכ"לית שפ"א ב-14 השנים האחרונות, שהודיעה לאחרונה על פרישתה

שבועות ספורים לאחר שענת ארדיטי, מנכ"לית שפ"א ב-14 השנים האחרונות, הודיעה על פרישתה, בחברה קרובים לסגירת מחליף. ל"גלובס" נודע כי אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, ימונה לתפקיד אלון שטיינפלד.

מדובר בבחירה לא שגרתית, שכן שטיינפלד מכהן כיום באחד התפקידים הבכירים ביוניברסל מקאן, חברת המדיה הגדולה בישראל, ויש להניח כי המינוי ידרוש הסתגלות ממי שחווים אותו כיום כיריב עסקי ויידרשו לעבוד בצמוד לו.

עם זאת, מדובר באחד מאנשי המדיה המונוסים בתעשייה, שהצטרף למקאן ב-2001 - בשלב בראשון כאחראי לגיוס לקוחות ישירים וקטנים, ובהמשך, כשנעשה רה-ארגון בחברה, מונה לסמנכ"ל אחראי ללקוחות קטנים ובינוניים, לרדיו ושילוט.

שפ"א, שבבעלות יאיר לוי, פועלת למעשה מאז הקמת הרדיו האזורי. בניגוד לטרגט ספיריט (החברה המשווקת את זמן האוויר בתחנות הרדיו של תאגיד השידור), שמוכרת את זמן האוויר מתוקף זיכיון שניתן לה מהמדינה באמצעות תאגיד השידור "כאן" - שפ"א היא חברה מסחרית לכל דבר, שמשווקת את זמן האוויר בכ-12 תחנות אזוריות בפריסה ארצית.

ניהול חברה המשווקת זמן אוויר של תחנות רדיו שלא כולן נמצאות באותה בעלות, התברר עם השנים כאתגר לא פשוט. כמקובל בשוק הישראלי, לא אחת התעוררו מחלוקות על אופן חלוקת זמן הפרסום בין התחנות, ואחד האתגרים המשמעותיים של ניהול שפ"א הוא להלך בין הטיפות ולאזן בין האינטרסים והאינטריגות.

אתגר נוסף הוא לשמור על כוחו של הרדיו בתמהיל המדיה של המפרסמים, בעת שכוחו של הדיגיטל הולך וגדל. בנושא זה נרשמה בשפ"א הצלחה לא מבוטלת בשנים האחרונות גם בשמירת הנתח היחסי של הרדיו בעוגת הפרסום וגם בגידול היקפי הפרסום של שפ"א. בחודשים האחרונים בלט גידול זה גם בשל העובדה שתאגיד השידור החדש פתח את השידורים עם תקלה במערכת הפרסום שנמשכה שבועות - מה שהזרים את רוב התקציבים לשעות הפרסום של שפ"א.

ענת ארדיטי עסקה בחודשים האחרונים בהתאמת תחנות הרדיו שבניהולה לעידן הדיגיטלי ובגיבוש מודל שיאפשר בניית קמפיין רדיו שישלב פרסום ברדיו האזורי ופנייה ממוקדת לקהלי מטרה בתחנות הדיגיטליות.