האם רשת תוכל להשתמש באפיק 13 כבר מיום ראשון?

לאור העובדה ששלושת ימי השידור האחרונים באפיק 22 שייכים לקשת - ברשת ביקשו להתחיל לשדר פרומואים באפיק 13 ב-yes ובהוט, שאליו תעבור ב-1 בנובמבר, כבר ביום ראשון הקרוב ■ מועצת הכבלים: "נבחן את הפניות שקיבלנו בעניין"

לוגו רשת
לוגו רשת

זירת קרב נוספת נפתחה לאחרונה לקראת פיצול ערוץ 2 בשבוע הבא והשינויים במספרי האפיקים של ערוצי הברודקאסט. הוט ו-yes פנו לאחרונה למועצת הכבלים והלוויין, לאחר שקיבלו פנייה מהזכיינית רשת לעשות שימוש באפיק 13, שאליו היא תעבור ב-1 בנובמבר, כבר החל מיום ראשון הקרוב.

רשת מצויה בבעיה מסוימת, מכיוון ששלושת ימי השידור האחרונים באפיק 22 שייכים לקשת, שמשדרת בימי ראשון עד שלישי. קשת נערכת לנצל היטב את הימים הללו כדי לנסות ולהעביר כמה שיותר צופים לאפיק 12 בעידן שאחרי הפיצול. ביום השידורים האחרון (יום ג' 31 באוקטובר) מתכננים בזכיינית להעלות משדר מיוחד בהגשת ארז טל שיחגוג את סיום העידן של אפיק 22 ויסכם את "הרגעים הגדולים" של הערוץ, ובו ייקחו חלק בין היתר אורנה בנאי ונינט טייב.

בינתיים גם yes וגם הוט כבר פינו את האפיקים הרלוונטיים (12 עד 14) לקראת המעבר שיתבצע בשבוע הבא, ולאור זאת ברשת ביקשו להתחיל לעשות שימוש באפיקים הללו כבר ביום ראשון, ולשדר שם פרומואים לקראת המשדרים שלה שיחלו להיות משודרים באפיק ב-1 בנובמבר.

בהמשך הצטרפו גם בערוץ 10 לבקשה, ואם הדבר יתאפשר, גם הם מתכוונים לקדם את תכניהם באפיק 14 כבר מיום ראשון, אם כי במקרה שלהם העניין פחות בוער, מכיוון שהערוץ ממשיך כידוע לשדר באפיק 10 עד ליום האחרון. מנגד, בקשת מתנגדים ככל הידוע בחריפות למתן אפשרות כזאת.

היות שמדובר בסוגיה רגולטורית, ב-yes ובהוט פנו למועצת הכבלים והלוויין, שצריכה להחליט בעניין. ככל הידוע, לפחות ב-yes נטו להיענות לבקשה. על-פי הערכות שנשמעו היום, ספק אם המועצה תאשר בסופו של דבר את המהלך, שיכול להתפרש גם כשידור של פרסומת לגוף מסחרי, עניין שכמובן אסור על-פי כללי הרגולציה.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר היום (ד') בתגובה לפניית "גלובס": "המועצה דרשה מהוט ומ-yes לשדר שקופית מידע ניטרלית המיידעת את הציבור על המעבר וסידור האפיקים החדש. הבקשות של הוט ו-yes (בעניין הפרומואים, י' כ') הונחו על שולחננו, והן ייבחנו אל מול כללי המועצה האוסרים פרסומת או קידום עניינים בערוצי הכבלים והלוויין".

מקשת ומרשת לא נמסרה תגובה.