שיכון ובינוי רוכשת את חברת מנורה: "תוספת משלימה וסינרגטית"

ענקית התשתיות רכשה 100% ממניותיה של חברת האלקטרומכניקה ■ "הרכישה עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של שיכון ובינוי להרחבת ה-offering הקבלני"

אהוד דנוך / צילום: תמר מצפי
אהוד דנוך / צילום: תמר מצפי

שיכון ובינוי רוכשת ע"י זרוע הקבלנות שלה "סולל בונה" את חברת האלקטרו-מכניקה "מנורה" - הנהלת החברה חתמה היום על הסכם לרכישת 100% ממניותיה של החברה. ב"סולל בונה" מציינים כי הרכישה עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של שיכון ובינוי להרחבת ההיצע הקבלני, ותהווה תוספת משלימה וסינרגטית לפעילויות המגוונות של סולל בונה בישראל ובעולם.

מנורה איזו אהרון בע״מ הינה חברה ותיקה שהוקמה לפני כ-65 שנה ועוסקת בתחומי האלקטרומכניקה הכוללים בין היתר הקמת פרויקטים בתחום החשמל לרבות חשמל לתשתיות, האינסטלציה, מיזוג האוויר הבקרה ועוד. בנוסף מבצעת החברה פרויקטי תחזוקה ארוכי טווח בתחומי פעילותה השונים. לחברה 235 עובדים והיא נחשבת לחברה בעלת מוניטין גבוה. בין הפרויקטים שהייתה מעורבת בהם: בית חולים רמב"ם, שרונה, מגדלי  TLV , פרויקטים של רכבת ישראל, מנהרות גילון, מנהרות הראל, בית חולים ברזילי. החברה נחשבת לאחת הגדולות בתחומה.

הרכישה נועדה לעזור לסולל בונה בהתמודדות בפרוייקטי ענק בתחום התשתיות. סולל בונה מבצעת כיום כ-40 פרויקטים בתחום התשתיות, חלקם בהיקפי ענק, כמו תחנות הרכבת הקלה בתל אביב, פרויקט האנרגיה באשלים, אגירה שאובה והפולינום. היקף ההכנסות של החברה במחצית 2017 עמד על 1.9 מיליארד שקל (2.8 מיליארד שקל בשנת 2016 כולה) וצבר העבודות הסתכם ב-5.2 מיליארד שקל.

אהוד דנוך, מנכ"ל סולל בונה, אמר: "הרכישה מהווה תוספת משלימה וסינרגטית לפעילויות המגוונות של סולל בונה בישראל ובעולם". 

מנורה יוצגה בעסקה בידי עורכי הדין יעקב אנוך ודוד יעקבי ממשרד מ.פירון ושות'.