נידהאם מתחיל לסקר את אטיוניטי הישראלית בהמלצה חיובית

נידהאם: "השווי הנוכחי של אטיוניטי משאיר מקום נרחב לאפסייד" ■ לאחרונה שימש הבנק כאחד החתמים בהנפקה המשנית שבה גייסה אטיוניטי 20 מיליון דולר

שמעון אלון / צילום: איל יצהר
שמעון אלון / צילום: איל יצהר

בנק ההשקעות נידהאם ממליץ על מניית אטיוניטי  בהמלצת "קנייה" ונוקב במחיר יעד גבוה ב-87% ממחיר המניה בנאסד"ק - 13 דולר.

אטיוניטי, בניהולו של שמעון אלון, מספקת פתרונות תוכנה, שמאפשרים גישה, ניהול, שיתוף והפצת נתונים. נידהאם היה אחד מהחתמים שליווה את ההנפקה המשנית שביצעה החברה מכפר סבא לפני כשבועיים, וכעבור מספר ימים החל לסקר את מניית החברה. לדברי האנליסט ג'ק אנדרוז, אטיוניטי מציגה שיפור בר-קיימא בביצועים ולעומת השווי הנוכחי, מנייתה תוכל לעלות משמעותית ולסגור את הפער הקיים ביחס לקבוצת ההשוואה שלה.

לדברי האנליסט, ישנו שינוי משמעותי בשוק תשתיות ה-IT כשחברות מחפשות דרכים לאחסן ולנתח מידע (data), ולהפוך את האנליטיקה לזמינה. טכנולוגיית Hadoop (שיטה לאיסוף נתונים בהיקף גדול באופן מבוזר) מאפשרת לארגונים לאחסן ביעילות כמויות גדולות של מידע מכל המערכות ולהריץ עליהן אנליטיקה, ולדבריו, ככל שהאימוץ של טכנולוגיות הקשורות ל-Big Data ו-Hadoop יתרחב, הארגונים יחפשו יותר ויותר כלי אינטגרציה לנהל את המידע - כלים שאטיוניטי מספקת.

להערכת האנליסט, אטיוניטי מציעה בידול טכנולוגי חזק, והתוכנה שלה תומכת במקורות מגוונים של מערכות מידע. עוד כותב אנדרוז, כי המומנטום באטיוניטי מתגבר. "עד כה ב-2017, החברה חתמה על 5 חוזים של למעלה מ-1 מיליון דולר, לעומת רק אחד ב-2015", הוא מציין, ומוסיף כי החברה שיפרה את יעילות מערך השיווק והמכירות שלה.

"השווי הנוכחי של אטיוניטי משאיר מקום נרחב לאפסייד", מעריך האנליסט. לדבריו, החברה נסחרת במכפיל EV/revenue של 1.5 לעומת 4.5 בקבוצת ההשוואה, למרות ששיעורי הצמיחה שלה דומים לשיעורי הצמיחה הצפויים בקבוצת ההשוואה. "השווי הנוכחי של אטיוניטי משקף למעשה צפי להפסד משמעותי של נתחי שוק, ואנו מעריכים שתרחיש זה לא סביר", כותב אנדרוז.

בין הגורמים החיוביים באטיוניטי הוא מציין כאמור את הצמיחה בשוק, הבידול הטכנולוגי, המומנטום והשווי הנוכחי; בצד החששות הוא מזכיר את התנודתיות בהכנסות מרבעון לרבעון; המשאבים המוגבלים ביחס למתחרות הגדולות יותר; וחוסר הנזילות על רקע הסחירות הנמוכה יחסית במניה.

אטיוניטי נסחרת ברשימה המשנית של הנאסד"ק בשווי 140 מיליון דולר. לאחרונה היא גייסה 20 מיליון דולר בהנפקת מניות במחיר של 6.75 דולר למניה, וכיום מחיר המניה הוא 6.95 דולר, כאשר כאמור מחיר היעד של נידהאם למניה עומד על 13 דולר.