חולדאי: המצב באזור התחנה המרכזית החדשה בת"א - "מטרדי"

במכתב לח"כ דב חנין, כותב ראש עיריית ת"א-יפו כי המגעים להארכת החוזה להפעלת התחנה לא נעשו בתיאום או בידיעת העירייה ■ עוד כותב חולדאי: התחנה היא בבעלות פרטית של חברת נצבא; יכולת העירייה לייצר שינוי מוגבלת

רון חולדאי / צילום: איל יצהר
רון חולדאי / צילום: איל יצהר

לקראת הדיון מחר בוועדת המשנה לתחבורה ציבורית בכנסת, שלח ראש עיריית ת"א-יפו רון חולדאי מכתב לחבר הכנסת דב חנין, ובו עדכן כי המגעים להאריך את החוזה להפעלת התחנה המרכזית החדשה לא נעשו בתיאום או בידיעת העירייה.

במכתב מגדיר חולדאי את המצב שנוצר באזור התחנה כ"מטרדי" וקורא לממשלה לסייע בפתרון העניין. חולדאי מדגיש את העובדה שהתחנה הינה בבעלות פרטית של חברת נצבא ושלכאורה, יכולת העירייה לייצר שינוי מוגבלת. חולדאי מציין במכתבו כי תכנית המתאר לעיר מציעה להקים מסופי תחבורה חדשים בצומת חולון וליד תחנת רכבת מרכז. אתר התחנה מוגדר בתכנית המתאר כמע"ר מטרופוליני, המשלב שימושי מסחר, תעסוקה ומגורים.

מי שתייצג את העיריה בדיון בכנסת היא סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי, הקוראת להגבלת הארכת ההסכם של משרד התחבורה עם נצבא: "החוזה המתגבש להארכת הסכם השכירות עם ניצב"א יהווה מכשול בפיתוח השכונה, יפגע בבעלי העסקים המחכים עשורים להחזר כלשהו על השקעתם, ימשיך את מפגע זיהום האוויר לתושבים ויעניק פרס של מאות מליוני שקלים לחברה שמדרדרת את הסביבה ומתחזקת את התחנה בצורה מבישה. אני מצפה שכל הסכם שיערך יגביל את תקופת ההסכם לעד 10 שנים, ושבמהלכן יעשו צעדים אמיתיים להעתק מסוף התחבורה".