מחשש למצבם הנפשי, יוטיוב תגביל את עבודת בודקי התוכן

בעקבות החשיפה לתכנים קשים, החברה הודיעה כי מעתה יעבדו בודקי התוכן רק ארבע שעות בכל יום ■ בנוסף להגבלת הזמן, יוטיוב תציע פתרון נוסף בדמות "הטבות בריאות"

מנכ"לית יוטיוב סוזן ווייצ'סקי / צילום: שאטרסטוק
מנכ"לית יוטיוב סוזן ווייצ'סקי / צילום: שאטרסטוק

יוטיוב הכריזה כי תגביל את שעות הצפייה של בודקי התוכן שלה לארבע שעות ביום. הבודקים נאלצים לחזות בשעות ארוכות של תוכן מטריד וקשה לצפייה כדי להכריע בשאלה אם סרטונים מסוימים צריכים להיות מוסרים מהפלטפורמה. הצעד החדש בא להבטיח את בריאותם הנפשית של העובדים בעקבות ביקורת גוברת על הפרקטיקה.

מנכ"לית יוטיוב סוזן ווייציצקי הכריזה על המדיניות החדשה במסגרת מפגש שאלות-תשובות שנערך עמה בטקסס. "זו סוגייה רצינית ואני בעצמי ביליתי זמן רב בצפייה בתוכן כזה בשנה האחרונה. זה קשה מאוד", אמרה ואף הכירה בכך שגם ארבע שעות הן עדיין זמן רב לעיסוק כזה. בנוסף להגבלת הזמן, החברה תציע פתרון נוסף לסוגיה בדמות מתן של מה שוויציצקי כינתה "הטבות בריאות" לבודקי התוכן. הבודקים הם לרוב עובדי קבלן במשרה חלקית, שמשתכרים שכר נמוך ובנוסף לא מקבלים הטבות הנוגעות לבריאות נפשית, מהם נהנים עובדי גוגל במשרה מלאה, אך וויציצקי לא פירטה אילו שירותים יסופקו לרווחת הבודקים במדיניות החדשה.

חברות כמו יוטיוב נאבקות כדי לוודא שכמות התוכן העצומה שהמשתמשים מעלים אליהן עומדת בתקנות ובכללים שלהן. חוקים פדרליים בארה"ב עדיין דורשים מחברות הטכנולוגיה שסרטונים לא חוקיים שמתפרסמים בפלטפורמות שלהן יוסרו באמצעות שילוב של בדיקות אנושיות ואלגוריתמיות. ביוטיוב משתמשים במערכת בשם Content ID שמזהה ומסירה באופן אוטומטי סרטונים המפרים באופן ישיר חוקים הנוגעות לזכויות יוצרים על תכניות טלוויזיה, סרטים ומוזיקה.

עבור סרטונים עם תוכן קשה, שמציגים אלימות, רצח, התאבדות ונושאים מטרידים אחרים ועולים לפלטפורמה, החברה מעסיקה בודקים אנושיים שנדרשים לצפות בסרטונים ולאשר את תוכנם. מעבר לחוקים האמריקאים, הסיבה לכך שיש צורך בבודקים אנושיים היא שהטכנולוגיה היום עדיין אינה מתקדמת מספיק כדי להטיל את מלוא משימת הזיהוי וההסרה מהרשת של תכנים כאלה על אלגוריתמים של בינה מלאכותית.

יוטיוב נמצאת כבר מעל שנה תחת ביקורת רבה על כך שאינה מטפלת כראוי בהימצאות של סרטונים המכילים תיאוריות קונספירציה, תעמולה, פייק ניוז ותכנים דתיים רדיקליים בפלטפורמה. הנושא החל להיות מטופל ברצינות כשהגיעו בעקבותיו גם חרמות של מפרסמים על יוטיוב, והביאו לכך שהחברה התחייבה לאחרונה שתעסיק 10,000 אנשים נוספים לתפקידי בודקי תוכן.

במפגש השאלות-תשובות וויציצקי אישרה שתהליך ההעסקה עדיין מתרחש. מצד שני, רשתות חברתיות כמו יוטיוב, פייסבוק, רדיט וטוויטר ניצבות בפני ביקורת על כך שחשפו עובדי קבלן לתכנים מטרידים מאוד מבלי לספק עבורם תמיכה מתאימה. נראה שכעת יוטיוב מנסים להתחיל ולמצוא פתרון לשתי הסוגיות המורכבות.