קרולינה למקה מתרחבת: פותחת 5 סניפים באוסטרליה ותאילנד

זאת בהשקעה של 2 מיליון שקל ■ בניגוד לשאר הסניפים מחוץ לישראל, הסניפים החדשים יופעלו באמצעות זכיינים ולא בבעלות ישירה

רשת המשקפיים המוזלים בהובלתו של יוסי גביזון ובבעלות משותפת של קבוצת קסטרו-הודיס ממשיכה להרחיב את פעילותה מחוץ לישראל: קרולינה למקה פתחה לאחרונה 5 סניפים במדינות חדשות - שלושה מהם באוסטרליה ושניים נוספים בתאילנד - בהיקף השקעה של כ-2 מיליון שקל.

החנויות החדשות באוסטרליה נפתחו בערים סידני ומלבורן, כשלפי התכניות של הרשת עד סוף השנה ייפתחו 7 סניפים נוספים באוסטרליה, וב-5 השנים הקרובות תגיע הרשת ל-45 סניפים בפריסה יבשתית. במקביל, בתאילנד נפתחו שתי החנויות הראשונות בבנגקוק ובפאטייה.

חמשת הסניפים החדשים נפתחו באמצעות זכיינים מקומיים עמם התקשרה החברה - זאת בניגוד לסניפים האירופאים שמפעילה הרשת, שהם בבעלותה. חמשת הסניפים הללו מצטרפים לפעילות הקיימת של הרשת בחו"ל: 7 סניפים שמפעילה הרשת בספרד ושניים נוספים באנגליה.

לדברי אורן בר-גיל, סמנכ"ל השיווק ושותף בחברה, "יעד הרשת הוא להגיע לפריסה של 500 סניפי ברחבי העולם בתוך 10 שנים. בימים אלה הרשת מנהלת מגעים לפתיחת חנויות באמצעות מערך זכיינות ביעדים כגון ארה"ב, מקסיקו, דרום אפריקה ויוון.

"בניגוד לפעילות שלנו באירופה, שם הסניפים נמצאים בבעלות החברה - במדינות החדשות שנכנסו אליהן אנחנו מאמינים ששחקנים מקומיים יידעו לעשות עבודה מקומית טובה ומהירה, שעדיפה על פני ניהול מכאן בשלט רחוק".

רשת קרולינה למקה נוסדה ב-2011, וכיום היא מחזיקה בישראל ב-79 סניפים שגודלם הממוצע הוא 45 מ"ר. לצד קבוצת קסטרו-הודיס, בר-גיל ושותפים נוספים, גם הדוגמנית והפרזנטורית של החברה, בר רפאלי, מחזיקה באחוזים בודדים ממניות החברה.