טסים? סקיי סקאנר משיקה כלי חיפוש יעיל המותאם לישראלים

מדובר בכלי "הזמן הטוב ביותר להזמין טיסה", המאפשר לקבל אינדיקציה באשר לזמן הנכון ביותר להזמין טיסות – כלי שכעת זמין גם לטיסות מישראל

Skyscanner / שאטרסטוק
Skyscanner / שאטרסטוק

מנוע השוואת המחירים הבינלאומי Skyscanner משיק כלי חיפוש יעיל המותאם לישראלים. מדובר בכלי "הזמן הטוב ביותר להזמין טיסה", המאפשר לקבל אינדיקציה באשר לזמן הנכון ביותר להזמין טיסות - כלי שכעת זמין גם לטיסות מישראל דרכו ניתן לאתר אילו חודשים הם היקרים ביותר ואילו הזולים ביותר, לרוב היעדים הפופולריים אליהם טסים ישראלים.

המועד המומלץ להזמין טיסה
 המועד המומלץ להזמין טיסה

איך זה עובד? בעמוד המיועד באתר Skyscanner’s interactive tool הגולש צריך לציין לאן הוא מעוניין לטוס מישראל, מתוך רשימת יעדים מוצעת. לאחר בחירת יעד, הוא יכול לבחור מבין שתי אפשרויות: האחת מספקת מידע על מספר השבועות שמומלץ להזמין מראש בכדי לקבל את המחירים הזולים ביותר (לכל יעד), והאפשרות השנייה מציגה את החודש שהוא הזול לעומת החודש היקר ביותר. כך למשל בטיסה לאמסטרדם, ניתן לראות שחודש אוגוסט הצבוע באדום (ראו תמונה) הוא היקר לאורך השנה, בשעה שחודש ינואר הצבוע בצבע ירוק הוא הזול.

בתרשים אחר יוכל הנוסע להתרשם מהו משך הזמן שכדאי לו לשריין כרטיסים מראש, כשלפי נתוני סקיי סקאנר הזמנה מראש של 12 שבועות במקרה של אמסטרדם תאפשר את המחיר הזול ביותר (יותר מאשר הזמנה בטווח של 24 שבועות מראש).

חשוב לציין כי נתון זה משתנה בין היעדים. לדוגמה: הזמן המומלץ להזמין טיסה מתל-אביב ללונדון הוא בטווח של 23 שבועות מראש, בעוד שמתל-אביב לז'נבה אפשר להסתפק בטווח של 8 שבועות מראש בכדי להשיג את המחיר הזול. ביעדים רחוקים השינויים גדולים אפילו יותר.

הסברה הרווחת היא שליעדים לטווח ארוך רצוי להזמין זמן רב מראש, אלא שנקודת מוצא זו לא תמיד נכונה: לפי סקיי סקאנר, טיסה מתל-אביב לטורונטו מומלץ להזמין בטווח של 6 שבועות מראש, בעוד שמתל-אביב לניו-יורק הטווח המומלץ הוא 20 שבועות.

בטבלה המצורפת והמוצגת באתר, בנוסף למספר השבועות המומלץ להזמין מראש, אפשר לראות גם מהו החודש המומלץ לנסיעה לכל יעד בזווית המחיר: למרבית היעדים באירופה החודשים המומלצים הם ינואר-פברואר, בעוד שליעדים רחוקים יותר כמו בנגקוק או טוקיו החודשים הטובים ביותר יהיו מאי-יוני - חודשים אלה לא נמצאים בהלימה עם מזג-האוויר האידאלי בהכרח עבור המטיילים.

בין ההמלצות של סקיי סקאנר, כדי למקסם את תוצאות החיפוש המשתלמות מציעים ראשית להיות גמישים בנוגע לתאריך הנסיעה תוך עדיפות לטיסות באמצע השבוע. למעשה בחלק גדול מהמקרים טיסה יום לפני או יום אחרי התאריך הנקוב עשויה להוזיל את הכרטיס בצורה משמעותית. כמו כן, טיסה בימים פחות פופולריים בשבוע יוזילו את עלות הכרטיסים (למשל יום שלישי). פריסה חודשית שקיימת במרבית האתרים, לרבות של חברות התעופה, תאפשר לבחון את המועד המשתלם.

שנית, בעיקר לטסים ברגע האחרון ממליצים בסקיי סקאנר לבדוק אופציה של שילוב טיסות עם שתי חברות תעופה שונות (להלוך ולחזור) בעיקר כשמדובר בחברות קטנות יחסית המתמחות בחבילות נופש ליעדי בטן-גב - אלה יורידו מחירים למקומות במטוס שאינם נמכרו, ככל שזמן ההמראה מתקרב.

עוד מציעים להוסיף את אופציית "נמלי תעופה סמוכים" כדי לבדוק אם נסיעה קצרה, אוטובוס או רכבת משדה סמוך, יכולים לחסוך לכם עלויות.

יוצאים מהקופסה: מי שרוצה לטוס, ולא אכפת לו לאן, יכול לחפש באופציית "סקייסקנר בכל מקום", לפיה מכניסים רק תאריכים ומקבלים רשימת יעדים רלוונטית ממנה אפשר לבחור את זה המציע דיל משתלם - גם באתר ישראייר אגב מוצעת אופציית חיפוש כזו.

באופן כללי, בחיפוש מוקדם שווה להשתמש בשירות של התראות מחיר שמציעים האתרים השונים, בהם גוגל פלייטס או האפליקציה הנחמדה הופר (Hopper) שמתריאה על שינוי במחיר ליעד מוגדר.

יצהיר ירזבל, מנהלת אזור ישראל בסקייסקנר, מסרה: "כשאנו מחפשים טיסות, אנו שואלים את עצמנו כל הזמן מהו הזמן הטוב ביותר להזמין. לכן בסקייסקנר ביקשנו לעשות שימוש בכל המידע שיש לנו כדי לספק לנוסעים הישראלים כלי שימושי באמצעותו הם יכולים לקבל החלטות נבונות בזמן שהם מתכננים את החופשה שלהם ולחסוך במחירי הטיסות. נמשיך לפתח דרכים לסייע ללקוחותינו בישראל לחסוך כסף ולמקסם את חוויית הטיול שלהם".

כעת נותר להמתין מתי ישלב האתר גם שירות בשפה העברית, בנוסף ל-30 השפות האחרות בהן מוגש המידע לגולשים.