מזג-האוויר החם פגע בהכנסות וברווחי קסטרו ברבעון הרביעי

ההחזקה בקבוצת הודיס, אותה רכשה קסטרו לפני כשנתיים, תרמה כ-12 מיליון שקל לרווחיות התפעולית של החברה אשתקד

מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר / צילום: ענבל מרמרי
מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר / צילום: ענבל מרמרי

על רקע החולשה בענף קמעונאות האופנה בחודשים האחרונים, סיכמה היום (ד') חברת קסטרו  את שנת 2017 עם תוצאות סבירות שכללו יציבות בהכנסות וברווחים.

בשורה העליונה הציגה קסטרו, הנמצאת בשליטת משפחת רוטר, הכנסות של כמיליארד שקל אשתקד, בדומה לשנת 2016. השורה התפעולית הצביעה על עלייה של 5% ורווח של כ-67 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה החברה כאמור יציבות ברווח הנקי שעמד על כ-47.7 מיליון שקל.

בחברה מסבירים כי "חלק מהגידול ברווח התפעולי קוזז עקב העלייה בשכר מינימום במהלך השנה יחד עם ההשקעה בשדרוג והרחבה של מספר חנויות במהלך השנה. כמו כן, נרשם גידול בהוצאות הפחת. הגידול בשיעור הפחת, הן ברבעון הרביעי והן בשנה כולה, נובע בין היתר מהאצת פחת בגין מספר חנויות אשר החברה החליטה לסגור במהלך בשנת 2018".

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם אשתקד בכ-126 מיליון שקל, קפיצה של 142% לעומת 2016.

ההחזקה בקבוצת הודיס (26.4%) - אותה רכשה קסטרו לפני כשנתיים וכוללת את רשת אופנת הבייסיק הודיס, כמו גם את רשת המשקפיים קרולינה למקה ואת רשתות אביזרי האופנה טופ טן ואקססורייז - תרמה כ-12 מיליון שקל לרווחיות התפעולית של קסטרו אשתקד. קסטרו, אגב, צפויה להגיע להחזקה של 50% בהודיס במהלך 2018.

ברבעון הרביעי רשמה קסטרו ירידה של כ-6% בהכנסות לרמה של 256 מיליון שקל, על רקע חולשה במכירות בחנויות זהות בחודש דצמבר עקב במזג-אוויר חם מהרגיל שפגע במכירות קולקציית החורף של החברה.

הרווח התפעולי ברבעון הצטמק בכ-7% ועמד על כ-27 מיליון שקל, אולם השורה התחתונה הצביעה על יציבות ברווח הנקי ברמה של כ-22 מיליון שקל, עקב ירידה בהוצאות מימון ובתשלומי המס ברבעון.

במקביל לפרסום הדוחות הודיעה קסטרו על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-25 מיליון שקל במהלך חודש אפריל.

על רקע חששות המשקיעים מהתחרות הקשה מול רשתות אחרות בארץ, היבוא האישי של פריטי אופנה מאתרי אינטרנט בעולם (לצד יבוא אישי של ישראלים שטסים לחו"ל) ו"פגעי" מזג-האוויר, רשמה מניית קסטרו ירידה של כ-30% בשנה האחרונה, ושווי החברה הצטמק לכ-480 מיליון שקל.

גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו, ציין היום כי "עסקת הודיס, אשר היוותה עבורנו מהלך אסטרטגי חשוב, תרמה משמעותית לתוצאות השנה, ואנו רואים בכך עדות מוחשית לערך הרב הטמון בעסקה ואשר טרם בא לידי ביטוי במלואו. לצד זאת, ראויים לציון מהלכים שהובלנו לשמירה קפדנית על רמת ההוצאות והמשך יישום התוכנית לייעול רמות המלאי, אשר באו לידי ביטוי בתזרים המזומנים החזק. אנו שמחים לשתף את עובדינו המסורים בתוצאות, בהתאם למדיניות החברה, ולחלק בונוס לכלל העובדים בהיקף כולל של כ-8 מיליון שקל. אנו אופטימיים לגבי המשך השנה, ונמשיך לפעול לייעול הפעילות במגוון רחב של תחומים לטובת הגדלת הרווחים בשנים הקרובות".