33 חודשי מאסר וקנס ליובל פלג שהורשע בשוחד ובתרמית בני"ע

פלג הורשע בכך שפעל במשותף עם חברו גיא ממן לביצוע מאות עסקאות תרמיתיות בין חשבונות מגדל ביטוח, עליהם היה אחראי ממן במסגרת תפקידו, לבין חשבונותיו הפרטיים של פלג • ישלם גם קנס בסך 1.5 מיליון שקל • ממן עצמו נדון ב-2015 ל-44 חודשי מאסר וקנס בסך 500 אלף שקל

שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, גזר היום 33 חודשי מאסר בפועל וקנס של 1.5 מיליון שקל על יובל פלג, שהורשע בעבירות כלכליות רבות ובהן מתן שוחד, השפעה בדרכי תרמית על שערי ניירות ערך, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות הלבנת הון.

לפי הכרעת הדין, פלג הורשע בכך שבין השנים 2011-2006, עת היה פעיל חובב בשוק ההון וגם בקיא במסחר בניירות ערך, פעל במשותף עם חברו הטוב גיא ממן לביצוע מאות עסקאות תרמיתיות, בין חשבונות מגדל חברה לביטוח בע"מ, עליהם היה אחראי ממן במסגרת תפקידו, לבין חשבונותיו הפרטיים של פלג.

בית המשפט ציין בגזר הדין שניתן היום (ג') כי בתקופה הרלוונטית ממן (נאשם נוסף בכתב האישום) היה סוחר בשוק ההון, בעל ניסיון בניהול להשקעות ובקיא ברזי המסחר בשוק ההון.

פלג הורשע בכך שבין באמצעות ביצוע עסקאות תרמיתיות וסיבוביות בין חשבונות מגדל לחשבונותיו של פלג, שלשלו ממן והוא לכיסם הפרטי רווחים של למעלה מ-10 מיליון שקל. זאת, על חשבון כספי החוסכים בפנסיה של חברת מגדל.

ממן ופלג קבעו מראש כי הרווחים שיצברו מפעילותם הלא חוקית, יחולקו ביניהם בצורה שווה. פלג העמיד את חשבונותיו לצורך ביצוע הפעילות התרמיתית, תוך שהוא מעניק את המימון לפעילות ומעביר לממן מחצית מהרווחים.

לצורך חלוקת הרווחים העניק פלג לממן כרטיס אשראי השייך לחשבון פלג, באמצעותו נהג ממן למשוך עשרות אלפי שקלים בשנה מחשבונות פלג. בנוסף צוין בהכרעת הדין (ובגזר הדין) כי פלג העביר לממן מזומנים, מימן לו חופשות משפחתיות, קנה לו כרטיסים למשחקי ספורט בארץ ובעולם וכן רכש לממן ג'יפ חדש מרווחי הפעילות.

בגזר הדין קבע השופט כבוב כי פעילותם של השניים הייתה "פעילות מרמתית שתוכננה ויושמה על-ידי הנאשמים, כאשר הנאשם מספק את המימון הפיננסי ואת החשבונות בהם בוצעה הפעילות המרמתית, בעוד שממן היה אחראי על פעילות המסחר המרמתית".

עוד קבע בית המשפט כי "על נושא משרה ובעל שליטה או גורם המנווט את פעילותה העסקית של החברה וכן מי שמנהל או לוקח חלק בניהול כספם של אחרים...לפעול לקידום האינטרסים של החברה וכן של העמיתים אשר כספיהם מנוהלים על-ידי אותה חברה ואינטרסים אלה בלבד".

בתאריך 8.9.2015 נגזר דינו של חברו של פלג והשותף לפעילות התרמיתית, גיא ממן, לאחר שהודה במעשים שיוחסו לו. עונשו עמד על 44 חודשי מאסר וקנס בסך 500 אלף שקל.

התיק נוהל בידי עו"ד שירי גפני מפרקליטות מיסוי וכלכלה ונחקר על-ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר של רשות ניירות ערך.