ערוץ one בו משודרת הליגה הספרדית - מהיום גם בפרטנר TV

החברה הודיעה כי חתמה על הסכם עם הערוץ שבשליטת נוני מוזס, לאחר שבמשך זמן רב התקשתה לעשות זאת • ערוץ one, שמחזיק בזכויות על הליגה הספרדית עד 2020, כבר משודר כיום ב-3 הפלטפורמות המתחרות

הליגה הספרדית / צילום: סוזנה וגה, רויטרס
הליגה הספרדית / צילום: סוזנה וגה, רויטרס

פרטנר TV הודיעה היום (א') כי ערוץ הספורט one, בו משודרים משחקי הליגה הספרדית, יועבר החל מהיום גם ללקוחותיה. בכך מיישרת פרטנר קו עם שלוש המתחרות שלה, הוט, yes וסלקום TV, שגם אצלן מועבר הערוץ ללקוחות כחלק מהחבילה הבסיסית.

עד כה התקשתה פרטנר להגיע להסכם עם הערוץ שבשליטת מו"ל "ידיעות אחרונות"  נוני מוזס (51%). עניין זה אף עלה במהלך דיוני ועדת הכלכלה של הכנסת, שהייתה אמורה להעביר את חוק "חובת המכירה" (must sale) של ערוצי ומפעלי הספורט - מהלך שכשל. חלק מההערכות היו כי כל אחד מהצדדים ממתין לראות האם החקיקה תעבור וכיצד היא תשנה את מצבו במשא-ומתן.

סוגיה נוספת שכנראה הקשתה על הצדדים להגיע לסיכום נוגעת לכך שעל-פי הערכות בשוק, one דורשת תשלום של מינימום גארנטי (minimum guarantee) - כלומר, לא מאפשרת לחברה חדשה עם מספר מצומצם יחסית של לקוחות, כמו פרטנר TV, לשלם רק לפי מספר הלקוחות שיש לה בפועל. בכל הנוגע לנקודה זאת, העובדה שפרטנר הולכת וצוברת מנויים - על-פי הדוחות האחרונים באמתחתה כבר למעלה מ-60 אלף לקוחות - מקלה עליה כעת לצלוח גם את המכשול הזה.

הליגה הספרדית נמצאת כעת בשלבי הסיום שלה, כשאחרי המחזור הנוכחי שכבר יצא לדרך בסוף השבוע ייוותרו לה עוד 3 מחזורים, והאלופה, ברצלונה, כבר למעשה נקבעה - עניין שצפוי להפוך לרשמי הערב. ככלל הידוע, one מחזיקה בזכויות על הליגה לעוד שתי עונות נוספות - עד אוגוסט 2020.

הערוץ יועבר ללקוחות פרטנר כבר החל מהיום, באפיק 50, ועל-פי הודעת החברה, היא מחזיקה גם בזכויות השידור של משחקי הליגה באיכות 4K, כך שהיא תוכל לשדר את חלקם גם באיכות זאת, כפי שעושה yes.

בניגוד לשלוש החברות האחרות, פרטנר עדיין לא מאפשר ללקוחותיה לצפות בארבעת הערוצים של צ'רלטון (ספורט 1-4), בהם משודרים בין היתר משחקי הליגה האנגלית וחלק ממשחקי ליגת העל בכדורגל.

מפרנטר נמסר היום: "אנחנו שמחים שהצמיחה המהירה של פרטנר TV מאפשרת לנו לצרף לעשרות הערוצים שלנו גם את ערוץ one". בחברה אף מזכירים כי הם יעבירו את מרבית משחקי המונדיאל ברוסיה, אלה שישודרו בכאן 11, באיכות K4. כפי שדווח ב"גלובס", התאגיד יעביר את המשחקים באיכות הזאת על גבי הפלטפורמות השונות באפיק ייעודי שמספרו יהיה 511.