איזי כהן | בלעדי

מועמד מפתיע למנכ"ל כלל ביטוח: יובל גביש מדיסקונט

גביש מכהן כיום כראש החטיבה הבנקאית בדיסקונט ובעבר היה מנכל בית ההשקעות פריזמה ** גביש הוא אחד מהמועמדים הסופיים לתפקיד

 

 

יובל גביש / צילום: יוסי כהן
יובל גביש / צילום: יוסי כהן

בצל הערכות כי רבים הסיכויים שהמנכ"ל הבא של כלל ביטוח יגיע מחוץ לחברה ובכלל מחוץ לענף הביטוח, הגם שיחזיק בניסיון בפיננסים, מתברר כי ישנו מועמד מפתיע שעשוי לחזור לשוק המוסדי לסיבוב שני: יובל גביש, שבין היתר ניהל בעבר את בית ההשקעות פריזמה. על פי הערכות בשוק, גביש, שצמח בתחום הבנקאות וכיום הנו בכיר בדיסקונט, נמנה על הרשימה המצומצמת של המועמדים שוועדת האיתור בכלל ביטוח בוחנת. על פי הערכות מוקדמות, ועדת האיתור בכלל ביטוח צפויה לסיים את הליכיה בתוך כשבועיים.

גביש, סמנכ"ל בכיר וראש החטיבה הבנקאית בבנק דיסקונט, כיהן בעבר כמנכ"ל לאומי למשכנתאות, כמנכ"ל בית ההשקעות פריזמה שקרס והתפרק (בגלל מהלכים שגויים שאינם קשורים ברובם לגביש) וכיו"ר אייס אוטו דיפו. מאז יוני 2013 הוא מכהן גם כיו"ר חברת כרטיסי האשראי כאל, כחלק מתפקידו בדיסקונט.

מה הקשר של גביש לתחומי הפעילות של כלל ביטוח מעבר לכהונה בפריזמה שהתפרק מנכסיו? באתר כאל מצוין כי בעבר היה גם יו"ר מעלות סוכנות לביטוח, כמו גם מנהל מרחב ירושלים של בנק לאומי, שם גם ניהל סניפי בנק שונים במשך שנים רבות. הוא בן 60 ומכהן בתפקידו הנוכחי בדיסקונט מאז ינואר 2011 ויש לו תקופת הודעה מוקדמת של 4 חודשים. אם גביש יצטרף לכלל ביטוח אזי הוא יהיה המנכ"ל השני של הקבוצה שמגיע מעולם הבנקאות, ללא ניהול קודם בענף הביטוח, לאחר שי טלמון, שקדם לאיזי כהן.

בכלל שומרים על הקלפים קרוב לחזה

בדירקטוריון כלל ביטוח שומרים על הקלפים קרוב לחזה ועל שקט, כך שלא הרבה ידוע לגבי הליך בחירת המנכ"ל במקומו של איזי כהן, המנכ"ל הדומיננטי שהודיע על פרישתו במפתיע מוקדם יותר השנה, כשנה וחצי לפני תום כהונתו המוארכת. כהן הודיע כי יעזוב במהלך חודש יוני, כשמאז הודעתו עמלים כמה מהדירקטוריות ומהדירקטורים בקבוצה - השופטת בדימוס ורדה אלשייך, ד"ר רחל אדטו, מלי מרגליות גד ארבל והיו"ר דני נוה על איתור המנכ"ל הבא. עוד גורם יהיה בעל חשיבות עליונה בבחירת המנכ"ל הבא: משה טרי, הנאמן למניות השליטה בכלל ביטוח, מטעם הפיקוח על הביטוח.

בכל אופן, על פי הערכות בשוק בוועדת האיתור בכלל ביטוח מתכנסים לרשימה קצרה של מועמדים, כשהם עשויים להעדיף גורם חיצוני, בעל ניסיון ניהולי. בהקשר זה החלו לרווח לאחרונה הערכות, שלא אושרו, לפיהן הם מתקדמים עם מועמד מוביל בעל ניסיון ניהולי מקיף, לא בביטוח, אך כן בפיננסים.

עד היום עלו שמותיהם של מועמדים - ברמות ביסוס כאלה ואחרות - פנימיים (בהם דניאל כהן, ענת לוין, משה ארנסט ויורם נוה), וחיצוניים, כשבין היתר דווח על מי שהיה בעבר בתפקיד ניהולי בכלל ביטוח ועזב אותה, ראובן קפלן, בנו של מנכ"ל ויו"ר כלל ביטוח בעבר, אביגדור קפלן.

על כל פנים, ככל הידוע הוועדה טרם קיבלה החלטה סופית ומחייבת בנוגע לזהות היורש או היורשת של כהן, ונראה שעדיין יש מספר מועמדים שנבחנים. מי שזה לא יהיה, הוא יקבל לידיו כלל ביטוח שאינה בשיאה, ושאיבדה את מעמדה כשחקנית השנייה בשוק והפכה לרביעית "בלבד".