לידר שוקי הון: להשקיע בקניון TLV דרך רבוע כחול נדל"ן

"משווי השוק של רבוע נדל"ן בבורסה נגזר שווי של כ-900 מיליון שקל בלבד לקניון TLV, שווי נמוך מאוד לקניון מסוג זה"

"משווי השוק של חברת רבוע נדל"ן בבורסה נגזר שווי של כ-900 מיליון שקל בלבד לקניון TLV, שווי נמוך מאוד לקניון מסוג זה. הקניון סובל אמנם מחבלי לידה, אך עם הזמן ביצועי הקניון צפויים להשתפר. כמעט כל קניון חדש סובל מקשיים בתחילת הדרך, ולרוב נדרשת תקופה של שלוש שנים לפחות עד שקניון מתייצב.

"אנו סבורים כי מדובר בקניון מרשים ביופיו, במיקום מצוין שבסופו של דבר ייהנה מהצלחה גדולה. המיקום שלו הופך אותו אטרקטיבי במיוחד". כך כותבת האנליסטית ברורית פיין מלידר שוקי הון, בסקירה מעודכנת שפרסמה על חברת רבוע כחול נדל"ן, המחזיקה ב-50% מקניון TLV, ונמצאת בשליטת קבוצת אלון רבוע כחול של מוטי בן משה.

פיין מניחה, כי עם הזמן יבוצעו שינויים בתמהיל הקניון (כמו הוספת בתי עסק מתחום הקולינריה), והוא יידע לייצר בסופו של דבר הכנסה תפעולית נקייה (NOI) שנתית של 105 מיליון שקל לפחות.

עוד היא מציינת, כי הקניון עומד כיום על קצב NOI של כ-80-85 מיליון שקל לשנה, בעוד ששיעור התפוסה צפוי לעמוד על 96%. "אין לנו ספק שמדובר בנכס שימשיך להשתפר עם הזמן, עם אכלוס מלא של שכונת המגורים החדשה ואכלוס המשרדים בסביבה. נציין כי החניה במתחם עדיין בחינם, וכי מדובר על פוטנציאל רווח נוסף משמעותי שלא בא לידי ביטוי".

עסקה ריאלית לקניית הקניון במחיר של כ-900 מיליון שקל, אומרת פיין, לא תהיה על השולחן כנראה, כך שאת "מחיר סוף העונה" מקבלים רק דרך השקעה ברבוע נדל"ן. פיין מעלה את דירוג ההמלצה למניית רבוע נדלן מ"תשואת שוק" ל"קנייה", ומציבה מחיר יעד של 165 שקל, גבוה ב-25% ממחיר המניה בבורסה כיום.

פיין מעריכה כי לאחר שהחברה עברה מספר שנים קשות, בשנים הקרובות צפוי שיפור בביצועיה. לפני כמה שנים מכרה רבוע נדל"ן את סניפי מגה ליינות ביתן, ולא נרשמה בפועל ירידה בדמי השכירות בפורטפוליו הסופרמרקטים (למעט ההנחות שניתנו לתקופה מוגבלת). התלות ביינות ביתן/מגה פחתה (היא אחראית כיום לכ-26% מהכנסות רבוע נדל"ן, לעומת 67% בשנת 2015).

ביצועי הקניון צפויים כאמור להשתפר בהדרגתיות. לצד זה, החברה יוזמת מספר פרויקטים, שהגדול ביניהם הוא פרויקט מגדלי היצירה ברחוב תוצרת הארץ, שצפוי לתרום לצמיחתה בשנים הקרובות.

קניון TLV בתל-אביב נפתח לקהל בחודש מארס 2017, ומאז, שלא בטובתו, עיקר הכותרות הקשורות אליו נוגעות לאכזבה מביצועיו נוכח תנועת המבקרים בו, והפדיונות בחנויות הפועלות בו. אכזבה זו גררה ירידות חדות באג"ח של גינדי השקעות, אחת מבעלי המניות בקניון, שלאחרונה הודיעה על פדיון מוקדם ליתרת האג"ח שלה, בסכום של כ-62 מיליון שקל, שצפוי להתבצע בימים הקרובים, ולאחריו הפסיקה החברה לדווח לבורסה.

מניית רבוע נדלן נסחרה היום בעלייה קלה. בשנה האחרונה רשמה המניה ירידה של 15% ושוויה של החברה הצטמק לכ-1.5 מיליארד שקל.

המלצה חיובית גם לדור אלון

בתחילת החודש זכתה גם החברה האחות של רבוע נדל"ן, דור אלון, להמלצה חיובית, הפעם ממחלקת המחקר של רוסאריו. האנליסטית לילך גראוס הציבה מחיר יעד של 69 שקל למניה, גבוה ב-55% ממחירה הנוכחי בבורסה.

לדור אלון יש ארבעה תחומי פעילות, ופעילות הליבה של החברה היא הפעלת תחנות הדלק ופעילות המסחר סביב התחנות. "החברה פועלת להקטנת התלות בתחום שיווק הדלקים באמצעות הגדלת הרווחיות בתחום הקמעונות, ייזום פרויקטים של נדל"ן על-ידי השבחה של שטחי נדל"ן 'סובבים' תחנה והקמת תחנת כוח כחלק מאסטרטגיית החברה של התפתחות בתחומי אנרגיה. פרויקט הקמת תחנת הכוח צפוי לייצר בעתיד לחברה תשואות דו-ספרתיות.

"כמו כן, להערכתנו בהחזקה של החברה ברשת המרכולים AM:PM (החברה מפעילה 75 חנויות נוחות עצמאיות, מתוכן 43 תחת המותג AM:PM, ו-32 תחת מותגי "אלונית") יש מקום לצמיחה, הן באמצעות הגדלת שטחי סחר והם בפתיחה של סניפים חדשים, בין היתר על-ידי פיתוח פלטפורמת האינטרנט והפעלתה בימי שבתות וחגים", אומרת גראוס.

מניית דור אלון נסחרה היום ביציבות, אולם רשמה ירידה של 20% בשנה האחרונה ושוויה של החברה הגיע לכ-702 מיליון שקל.