עשן לבן: נסגר תיק החקירה נגד מנכ"ל וויטסמוק איתי מרוז

חקירת ני"ע, כנראה עקב חשד לביצוע עבירת שימוש במידע פנים, הסתיימה "עקב היעדר ראיות מספיקות"

איתי מרוז, מנכ"ל וויטסמוק / צילום: תמר מצפי
איתי מרוז, מנכ"ל וויטסמוק / צילום: תמר מצפי

החקירה שביצעה רשות ניירות ערך בעניינו של איתי מרוז, המנכ"ל של חברת האינטרנט וויטסמוק , הסתיימה, והתיק נגדו נסגר "עקב היעדר ראיות מספיקות" - כך דיווחה היום (ב') החברה לבורסה. 

מדובר בחקירה שנפתחה לפני יותר משנתיים, לאחר שחוקרי הרשות הגיעו למשרדי וויטסמוק במארס 2016, ביצעו חיפוש במקום, לקחו מסמכים וחקרו את מרוז. זאת ככל הנראה עקב חשד לביצוע עבירת שימוש במידע פנים שיוחסה גם לגורמים חיצוניים לחברה.

וויטסמוק הוקמה על-ידי בני הזוג הילה ולירן ברנר. הללו פרשו מהחברה סביב 2012, לאחר שהחברה נכשלה בניסיונה להנפיק את מניותיה בנאסד"ק. לאחר פרישתם נותרה החברה עם בעיית תזרים מזומנים קשה וללא מקורות מימון עתידיים. בשלב זה מונה איתי מרוז למנכ"ל והחל בתהליך של הבראה, במסגרתו פוטרו כמחצית מעובדי החברה (כ-30 איש). בהמשך מוזגה החברה לתוך השלד הבורסאי אלדן טק, ששינה את שמו ל"וויטסמוק".

השקעה מגולדפינגר

עיקר עיסוקה של וויטסמוק מתרכז בפרסום בווידאו ובמנועי חיפוש. בקיץ שעבר הודיעו וויטסמוק ושותפתה אפליי, שבשליטת נועם לניר, על פרידה מאפליקציית המקלדת הממותגת KIBO כ-3 שנים לאחר השקתה. קיבו לא עמדה בציפיות המשקיעים, וב-3 שנות פעילותה (2014-2016) הציגה הפסד מצטבר של יותר מ-11 מיליון דולר, ללא הכנסות מהותיות.

במהלך דצמבר עדכנה השותפה לשעבר אפליי על הסכם עקרונות מול צדדים שלישיים להקמת חברה ייעודית שתפעל "לפיתוח פלטפורמה לשיווק, הפצה והפניית לקוחות למערכות מסחר ולפלטפורמות בתחום הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים". בסוף 2017 פיטרה החברה כשליש מעובדיה, לאחר שאת שנת 2017 סיימה עם הפסד של כ-6 מיליון שקל, ובקופתה נותרו מזומנים בהיקף של כ-3 מיליון שקל בלבד.

בעקבות ההפסדים נאלצה החברה לגייס בתחילת 2018 כ-2 מיליון שקל מיאיר גולדפינגר, מייסד מיראביליס (ICQ), וממשקיעים נוספים. גולדפינגר מחזיק כיום בכ-13% ממניות וויטסמוק. רם פרומן, יו"ר וויטסמוק, והמשקיע איתי הורשטוק, מחזיקים באמצעות קרן אבולושן בשיעור דומה של מניות, ולצד גולדפינגר הם בעלי המניות הגדולים בחברה, הנסחרת כיום בשווי של כ-23 מיליון שקל לאחר צניחה של קרוב ל-70% במניה בשנה האחרונה.